AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.233

z3m coupe VS m3 e36 3,2!

Sida 1 av 2
behrozosogh
hur står sig detta bilar prestandamässigt mot varandra i orginal skick??
0-100?
100-200?
högre farter?
och vad väger en z3m coupe??

tacksam för svar!

Catch me if you can..

De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
M-Coupèn är snabbare. Inte MKT men kanske ca 1 sek till 200.

behrozosogh
m coupen går alltså jämt med en m3 e46a?
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
har för mig att e36 3.2l är lite snabbare pga högre luftmotstånd i högre farter.
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
pga högre luftmotstånd i z3m så det stå :)
behrozosogh
va faaan bestäm er....vilken e snabbast nu da?
Samma motor o lättare bör väl ge vinsten till z3an 0-100 utan större problem iaf. I högre fater får ju luftmotståndet större betydelse, z3an har cw-värde 0.42. Har inte kunnat hitta motsvarande värde för e36 (e46 hade runt 0.35-0.36). Min gissning är att z3an vinner knappt även högre upp.
Fd
269
Fd Mercafreak
Kör nu Mercedes SLK 350 /// AMG

Audi A4 2.0 Ts Avant Q
Z3an är ju lätt roligare om du vill leka å busa med den.. sen om det skiljer 0,2 sekunder 0-200 kan väll kvitta.

Dan Helsingborg
Kör BMW M5 igen och Audi A4
ka
29
kakiiis
m3 smg -03
Har bara sett en z3 m coupe köra mot en m3 e46 och det racet plockade z3an ..
Körglädje och Lättvikt. Kör rakt av på en Z3M coupe! Den bilen glömmer man aldrig.
Håller nog bättre prismässigt åxå.

Förstår egentligen inte varför du frågar, behrozosogh. Du fick ju som du ville; du fick mäta din M3:a med en Z3 MC...

Vikt informerade jag ju dig om och hur din M3:a står sig mot min M Coupé vet du också - du tog mig när vi testade, inget snack. Möjliga orsaker; Jag har precis köpt bilen och inte hunnit "installera" mig, bilen var fulltankad, utrustad med stora och tunga 19 tummare, tryckpumpar i kofferten, hundatteraljer etc... Från 0-100 höll jag med rätt bra men därefter sket det sig fullständigt då jag inte fick i växelf..n men men... Du drar mig säkert också om jag skulle återställa den till "original" men för mig är det verkligen skitsamma om det skiljer sig några hundradelar - bilen ligger som en skrollad bäver längs vägen och då kan 0-100/0-200 på rak sträcka kvitta... =)

By the way, drog för skojs skull polarens gula M3 E36 (3,2l) förra veckan varför jag tror din bil helt enkelt är lite snabbare än en vanlig e36 m3... =) Men som amatör går det inte att ta åt sig av alla siffror, finns så mkt som spelar in om man nu är jätteangelägen om hundradelar...
Kollar man på etttvåtre.tyskland verkar det vara rätt jämnt. Halveskund fördel åt olika håll i olika tester. Så mitt tips är att det är sak samma på motorväg.
behrozosogh
tvesovla jag bara undrade lite hur de låg till....
säg till ifall du vill göra mer tester,,jag ställer gärna upp..det va skoj :D
din bil går som den ska o jävligt bra...tror nog du åker jämt med en m3 e46a utan problem :)
hör av dig för mer test :D

Catch me if you can..

behrozosogh; Absolut det ska jag göra - ska bara tömma bilen på vikt först... =) Ja, det var en bra värdemätare då din bil går som f..n! =) Jag hör av mig!

//Anton
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
behrozosogh

Vad är det som är gjort med din bil eftersom du tror att du åker ifrån en m3 e46???

Jag har iaf kört mot en 3.2 coupe med min föra e46a 50-250 km/h och honom tog jag ganska så lätt, min e46a var manuell med chip och insug, och den åkte i sin tur helt jämnt med en smg CP m3 e46 :)
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Här körde jag mot den nya rs4

Länk

Visa användare
30
Jylhä
m5 -89
535i -88 (krockad)
aa det va ju Sjukt Lika!

Miltal bevisar ingenting.
behrozosogh
Cado jag TROR inte att jag åker ifrån m3 e46...jag åker ifrån de utan problem..
jag åkte ifrån M5 e39 400hk orginal oxå upp till 220 sen la vi av,,provade flera gånger :)

jag vet att det e svårt o tro,,men det e sant..jag har testat o köra mot flera m3 e46or oxå,,samma resultat alla gånger.

min bil e helt orginal i motorn..
det e vikten som gör att han går så bra,,,plus att motorn e på topp o har alla hästar hemma...

:)

Catch me if you can..

au
362
audidriver
540iAT -97
cado: Jag fattade inte hur ni startade? nån tutade och sen en sekund senare kör ni, och det verkade som du tog det jättelugnt på ettan och gasade först efter ett tag på tvåan?
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
behrozosogh

Hur pass mycket är den lättad, är det en naken bil vi pratar om här, har du vägt den så du vet hur mycket den väger med dig i bilen??

audidriver

Man startar vid koner som kanske syns på video vid ca 50km/h i tvåans växel.

Bi
229
Biderman
BMW M2 LCI -18
BMW 520d -15
cado:

Då vill jag då tillägga att den andra m3 e46 var chippad och ända så drog vi jämt:)

M3 E46 och M3 e36 3,2 är det inte sån stor skilland mellan, beror på vem som sitter bakom ratten...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.