|
|
|
|---|---|
| Som topic, hur tar jag mig bäst tillväga? :) | |
| Vet inte hur det är med facelift men på min 95:a var det inte jobbigt alls. Du behöver inte skruva loss själva lysena utan glasen går att få loss ändå. De sitter med fyra clips som man kan bända loss med en skruvmejsel. | |
| Tack! Då ska jag nog ge mig på det senare :). | |
|
Vet inte vad Henkez menar... jag har gjort detta ett antal ggr, och du måste ta ut strålkastaren - annars kommer du förstöra. Och det är skitenkelt, tar 5 min per sida: 1. Skjut blecket under stråklastaren åt sidan (tryck in och skjutr åt sidan så lossnar den) 2. Skruva loss blinkersen, den sitter med en vertikal stjärnskruv uppifrån från falsen mellan skärmen och motorrummet, ca 2 dm upp från fronten (det kan sitta en gummipropp i falsen, skruven sitter därunder) 3. Lossa två Torx 21 skruvar under strålkastaren 4. Lossa två stjärnskruvar som håller strålkastaren i karossen i överkant 5. Koppla ur snabbkopplingen på strålkastarens baksida och dra den rakt ut 6. Lossa dom fyra kraftiga metallclips som håller glaset i spänn mot huset TIPS: byt packningen också, annars är risken stor att du får imma på insidan av glasen. Dom är billiga. |
|
| Tack Lasse, åker ner på M-bilar och köper packningen imorgon, om de har den hemma. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.