AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
548

Larm?

Mr
52
Mr_pucko
325ix -88
Halloy! Nu har jag gjort rent låsen så dom är som ny men det går fortfarande inte låsa/låsaupp med nyckel *jag ser inte fram imot den dagen det tar slut på batteri i larm dosan* Det verkar som dom har kopplat så att larmenheten tarhand om låsning av fram dörrarna för bakluckan får man låsa manuellt det sitter c-låsmotor bak men den låser inte. Om man tar bort kontakterna på c-låsmotorena fram slutar det då att fungera bak också ? Om man nu vill sätta tillbaks så det funkar att låsaupp med nyckel på vilken ledning vid motorn ska man koppla larmet?

oj va rörigt hoppas det är någon som fattar annars får ni fråga!

det är ett defa 500X

Tack på förhand!
fr
79
froven
2002 tii -74
325ix -88
Alltså, varför kan du inte öppna med nyckeln ??
Öppnas bara förardörren då eller ingen alls ?.

Normalt skall man kunna öppna med nyckeln även om larmet är aktiverat.

Kan du låsa/låsa upp med nyckel om inte larmet är akiverat då ??. Kan du det har man troligen kopplat larmet så att C-låsmotorn "drar" hela tiden larmet är akiverat, inte bra.
Bagageluckan skall dra på samma signal som dörrlåsen.
Kolla elschema här:
Länk.

Monterade in larm i min i helgen, men hann inte få ordning på C-lås-delen. Får se hur bakis jag är på söndag efter polarns svensexa.

//Peter
Mr
52
Mr_pucko
325ix -88
Halloy! Ne det händer ingenting när jag vrider på nyckeln!

Men jag var ut och grävde bland kablarna idag och det ser ut som dom dragit c-låsmotorn direkt till larm enheten och orginal kabeln låg lös i dörren! Hmm om man sätter till baka den kontakten på vilka kablar ska larmet kopplas in ?

Måste ha varit en väldigt konstig firma som installerade mitt larm !

Hmmm det måste bli ut gångarna unlock och lock eller?
Länk

//Henrik
Mr
52
Mr_pucko
325ix -88
Suck då har jag inte riktiga c-låsmotorer för mina har bara två kablar och den på ritningen har fem! är det så att sådana med två kablar följer med när man köper larm eller? Hmmm då är det väll bara att köpa nya motorer med fem kablar och koppla larmet på den eller? eller ska man ha båda för att det ska funka att
1. Låsa/låsaupp bilen med nyckeln utan att larmet går när man öppnar dörren
2. larma/låsa med dosan låsaupp/larma av med dosan

shit happens!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.