AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.131

e61 520dAT såld, info om markandspris

Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Hej,
sålde just min bil till en gentleman från Stockholm. Annonspris 279 000, prutades till 275 000.

Inbyteserbjudande från BMW 250 000 kr.

Bara info för att ge er en fingervisning om var marknadspriset ligger. Värdeminskning på två år: 38%.

Länk

Ser fram emot ett nytt liv i familjebuss!

/M

Min bil:
Länk
tegel:

Ser ut att vara en bra utrustad 520D som du sålde, hur lågt hade den gått?
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
4600 mil.

/M

Min bil:
Länk
Mycket intressant info!

Intressant, vad blir det nu - vw-buss? =)
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
KIA CARNIVAL med törstig V6, ljusgrå läderstolar och elstyrda dörrar.

Barnen älskar den, frun är efter ett hemlån positivt överraskad men sörjer och far i familjen har rannsakat sin själ och funnit att en BMW är nog bara en bil ändå och har man för vana att köra 600 mil på sommarsemester är det bra om alla får plats och har en egen AC i baksätet.

Blir väl en Z4 eller bättre begagnad 911 att hänga på taket vad det lider...

/M

Min bil:
Länk
Hur känns en Kia egentligen när man gått från e e61?
Jag är lite fördomsfull mot Kia, dock har jag inte ens sutti i en.

Intresserad av att höra.
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Tja, det beror lite på vad man menar med "känns".

1. Jag tyckte om utseendet på min BMW, både interiört och exteriört. Design i framkant. Däremot var utseendet inte riktigt ärligt; 520d är inte ett stridsplan. KIA CARNIVAL tycker jag också om eftersom den har ett "ärligt" utseende. Den försöker inte se ut som något annat än en stor, snäll, minibuss. Och lyckas ganska bra med det.

2. Att köra. BMW:n kommer till sin rätt på långa semestrar; motorväg eller snabb landsväg. Tyvärr upplever vi bara detta en eller ett par gånger om året. Resten av tiden kommer jag nog uppskatta dubbla elstyrda skjutdörrar, upp till sju helt separata läderfotöljer och ett helt platt golv som innebär att mittpassageraren bak kan sträcka ut benen raklånga samtidigt som ryggstödet lutas. Komfort! Extra bonus: vi kan åka hela familjen och ta med två personer till. Bonus 2: Man sitter högt och har fantastisk utsikt genom stora rutor och låg midja. Dessutom: Stolarna är stora, elstyrda med minne och bekväma.

3. Upplevd kvalitet. BMW har extremt sköna material och vackert utförande. KIA en del lyx (fåtöljer, utrymmen) men också klassisk asiatisk robusthet; ganska hård svart och grå plast. Som verkar sitta fast ordentligt och som antagligen ser exakt likadan ut om tio år, ingen patina, inget slitage, bara samma plast.

4. Verklig kvalitet. Antagligen dött lopp, KIA har fem års garanti, alla komponenter beprövade/inlånade från HYUNDAI, jag är inte orolig. Bilen är tyst, lite vindbrus startar vid 130 km/h och bekväm i chassi. Just 130 var medelfarten under semestern så jag tror att det kommer fungera fint.

5. Självbild. En lite svår nöt. Igår var vi en familj som trots tre barn och möjlighet till tjänste-V70 valde att köra BMW. Vi mådde liksom bra av det. Det tog ett par dagar att förstå att vi skulle må ännu bättre av en bil som faktiskt motsvarade våra behov.

Jag tror att ångesten släppte när vi åkte allihop i KIA:n första gången och alla garvade åt hur absurt skönt det var med så mycket rymd. För oss är rymd = lyx. Vi gillar att åka bil och jag tror att KIA:n kommer att göra det roligare och enklare.

Hade BMW haft ett alternativ till KIA hade jag nog försökt köpa en sådan bil men X5 är fel väg att gå och inte särskilt rymlig heller.

Så, jag får bilen på onsdag och håll tummarna för att jag inte ångrar mig.

/M

Min bil:
Länk
tegel: Jag får deja-vu känslor när jag läser din sammanfattning :-) Upplevde liknande känslor efter att ha sålt min 320iT pga utrymmesbrist (tvillingar) till förmån för en V70 T5 automat.

Den smidiga försäljningen av 520 visar på att BMWs är väldigt lättsålda under förutsättning att färg, utrustning och mil är "rätt".
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.