|
|
|
|---|---|
|
Hej, Undrar om hur man ska tvätta inredningen på bästa sättet, detta inkluderar mattor, säten, dörrkanter, panel etc. Jag vet att ni säkert kommer be mig söka, och det har jag gjort utan att hitta någonting bra/konkret. Så snälla, ge mig tips på hur jag bör göra. För det är verkligen smutsigt i min bil. (Inge skinn) | |
|
hyr en sån där matt/klädseltvått! Bara ringa runt hos mattförsäljare eller företag som hyr ut maskiner! Har en kompis som gjorde detta med en sådan maskin. Han sade att det var vidrigt smutsigt! Det trodde han inte att det kunde bli så skitigt. Han fick göra detta 2 eller 3 ggr för att det skulle bli rent. MvH Bmw 4-ever Saknar v8 ljudet |
|
|
Våtdamsugning/kemning. har själv jobbat med detta och resultatet blir som nytt om man gjort rätt. är ungefär som att dammsuga. Diffe |
|
|
Hej! Det lämpligaste är om du gör det i omgångar så du ser hur fint det blir efter varje omgång. Det äro nog ett enklare alternativ till att riva ut hela inredningen. Jag återkommer med en tvätt träff nu till helgen. Mvh Asken |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
En kemdamsugning som redan är nämnt tidigare i tråden rekommenderas. Finns många medel att välja mellan,ett tips är att använda ett kem för grovt nedsmutsade heltäckande mattor först,och sedan av något mer snällt under en andra alt tredje tvätten. Använd dig gärna av någon form av luktextrakt i medlet,då en invändigt blöt bil, sällan luktar gott efter en tvätt,och särskilt inte med kemmedel. Mvh Patrik |
|
Glöm heller inte att t ex sätta i ett par kupévärmare när du är klar med timer som får gå ca 4h sen vila 2-3h sen gå ett par timmar igen så att det inte mglar eller liknande! Diffe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.