|
|
|
|---|---|
|
Tjena Tjena, Jag funderar på att Turbo eller kompressor konvertera min BMW 525i <-9/90 asså en 12 ventilare Är det någon som vet någon sida som har sånna kompressor satser eller turbo satser till en 12 ventilare? Tacksamm för svar MVH: DuBBeL | |
|
Gå in på denna sida. www.pure-pf.com Gå in och läs på forumet. Mycket matnyttigt. Där hittar du allt du behöver veta för att turbokonvertera en Bmw. Färdiga trimsatser är svåra att få tag på, så det är bättre att köpa allt separat och börja bygga. |
|
|
turbo!!! Det har varit en sak om du hade hafft en 540 en det är så enkelt att montera turbo på en m20 + att det finns massor med erfanenhet kring det så för mej skulle valet vara enkelt. tänk bara på om det uppstår problem, det blir mycket jättare att få hjälp med turbo vs kompressor Mvh.JÖRGEN |
|
| tjennare har tänkt på en turbo i min m3 e36 någon som vet hur mycket som måste göras typ kostnadsförslag | |
|
slider: Beror på hur mkt effekt du är ute efter... Men minst 50k och uppåt. Normalt landar M3 turbokonverteringarna på över 100k. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
slider: Som bumper säger så får du nog räkna med 100k. GIvetvis beroende på hur du vill få arbetet gjort (hur händig du är m.m.) Men bara delar och mappning om du ska göra det ordentligt går på 50k och uppåt. Sen blir det lätt att man blir biten av "byta-mer-djävulen" när man ändå håller på!! Finns flera olika kit att välja på! klicka in och läs lite vad andra har gjort: Länk osv München |
|
| har ett turbo kitt me snurra svanhals grenrör chip o hela skiten till m20 som ja kanske ska sälja annars | |
|
525MT Okok, Hur mycket ska du ha för det då? och är det bra grejer så det inte är slut med dem? |
|
|
Definitivt turbokonvertering, billigare hästkrafter än kompressor. Men smaken är som baken.. Turbokonvertera en m3a behöver inte kosta allt för mkt beroende på hur mycket effekt du vill ha, som ovan nämnt www.pure-pf.com är sidan som gäller om du har planer på överladda en bmw.. m3a plockar man ju 500 hk ur utan att ens öppna motorn, dvs kompsänka med 3.5mm mls packning är ju ett alternativ. Andra spridare, soppapump orkar utan problem, sen ett vettigt sprut + turbo och grenrör.. men kring 50 så klarar man sig ju och då ha man 500 hk i en M3. Turbokonvertera en 525a håller jag själv på med , sneak kit finns och bör inte kosta mer än 10 papp..Man kan ju ta det steget längre med ett megasquirt bara för att ha lite koll på allt. Men sitter de inte i pengarna eller om man prioriterar bilen så går de att få en go motor av m20b25an, tex stroka till 2.7l med dieselvev, smidda kolvar och stakar, oringa eller pyramidringat block ,portad topp och svetsade kylkanaler, då har man en motor som klarar lite mos :D men som sagt ppf´s forum, bli medlem och LÄS ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.