AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.339

Fästet till den övre kylarslangen gick av! (540 E34)

Det jag undrar nu är om jag måste byta hela kylaren eller går det att byta ut den sidodelen av kylaren som slangen sitter på?

Munstycket är ju av plast så tyvärr hade det väll blivit dåligt tillslut och gick av, men fan vad sur man blir..

ti
1
timo1
530ida touring
520 ia -92
528ia touring -97
japp bara att byta fick ja göra på min 520 3 veckor sen

tv
Hur man kan göra en sådan konstruktion är ett mysterium.
Farsan råkade ut för samma problem på hans volvo 740 när jag skulle dra åt slangklämman.
Vi tog ett rör lite större än hålet och sandpapprade upp hålet sedan knackade vi in röret, ser helt original ut.
Med lite gul babiansperma på tub så vart det helt tätt.
Je
158
Jesper-5serie
Bmw 524td -85
Bmw 318ti -95
Jag råkade ut för med på min e28. Fantastisk konstruktion?! Mitt fäste var bara smulor så jag köpte ett rör som jag limmade fast i kylaren. Det höll typ hundra mil till jag hittade en fotbollsplan som jag tyckte var lämplig att sladda lite på.
Jag tror dock att det gått om jag försökt igen och velat tillräckligt mycket. Nu köpte jag nån begagnad på en skrot för några hundra istället.

Jesper
Okej då vet jag, var också inne på dom tankarna att det borde gå att laga det.
Fattar fan inte heller varför det är i plast, jag bytte ju vattenpump för ett tag sen så det är väll efter jag drog åt slangklämman då..

då vet jag iaf hur det ligger till!

tack för svaren!

to
20
tobbe_samt
320/340 v8 touring -89
540/m5 v8 touring -96
har en 540I -96 (e34) manuell kylare i garaget... vill du så kan du köpa den. mitt nr 0707783570 mvh tobbe
vad ska du ha för den då? någon som vet vad en ny kostar? svindyrt? :P

är det svårt att byta själv?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.