|
|
|
|---|---|
|
Hämtade just min bil (530 DA -2002) från verkstan efter en service å lite nya bromsar mm. sista veckorna har den tagit vatten, nån gång har den druckit från max strecket till nivån då den varnar för låg vattennivå på ca 2 mil (uppdelat på 3-4 småresor i stan) Killarna på verkstaden hittade ingen läcka trots provtryckning och letande efter fukt i ca en timme. De hade förvisso bara provtryckt på kall motor. Den vitryker inte och oljan är fin, så jag är rätt säker på att den inte trycker in vattnet i motorn, men det blir aldrig fuktigt nånstans och inga pölar på marken. Dock luktar det lite glykol utvändigt om bilen ibland. så nu till frågan, hur f*n hittar jag läckan? | |
|
Jag var förbi verkstaden igår efter jobbet och lät dem provtrycka på varm motor, fortfarande ingen läcka och den höll trycket. Jag har dock en teori, kan det vara min termostat som muckar? jag tänkte som så att om att den inte öppnar, motorn går lite varm och det blir för högt tryck, som går ut genom övertrycksslangen? |
|
| Har du hittat felet ännu? För jag har samma bekymmer. Har dock provat byta termostaten men det vart ingen skillnad. | |
|
nope.. jag har dock köpt ny termostat och vattenpump och ska bara försöka få lite tid över.. Jag har kört med bilen i nån vecka nu, och den håller temperaturen, himla märkligt. den varnar för låg vattennivå titt som tätt, men när man kontrollerar vatten nivån är det allt som det skall, så får väl byta den givaren också.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.