|
|
|
|---|---|
|
Är lite sugen att montera M-aerodynamik-pkt på min 325iT. Men hur blir de den dagen när man ska sälja bilen? Kan de påverkas negativt av att man bytt och skruvat själv? Om ja ska byta så blir de fram- och bakre stötfångaren och sidokjolarna. | |
|
du är orolig att priset skall påverkas negativt av ett m-pkt ??? jag tror inte det skall vara någon fara. annars kan ju bmw montera det , då har det ju gjorts av fackman |
|
| Tror snarare tvärt om, du för lättare att sälja bilen. Glöm inte fälgarna och m-ratten med. | |
|
Byter du in bilen hos BMW så värderar dom upp bilen med 5.000 kr om M-pkt är komplett. Skippar du sidokjolarna så påverkar det inte positivt. |
|
|
Just ja sidokjolarna får man ju byrta med de tänkte ja inte på. Men vet inte om ja orkar byta från krom till shadowline runt rutorna, men de kanske inte gör så mkt? |
|
|
Skall det vara M-pkt skall det ju vara komplett, med sportstolar, sportratt, svart innertak etc. Att bara eftermontera det utvändiga optiken är för min del inte värt många kronor. Speciellt på en nyare bil föredrar iaf jag så lite skruvat och modiferat så möjligt BMW CS #5139 |
|
| Måste absolut inte vara komplett! Har man en bil utan M så blir ett byte av spoiler och kjolar ett stort lyft för utseendet, sen får det heta M-paket, M-tech, M-exteriör komplett eller inte komplett eller vad det vill. Det spelar ingen roll för gemene man och blir fortfarande grymt snyggt. Klart det påverkar priset positivt, men räkna aldrig med att få tillbaka pengarna. Om man ska göra allt för pengar varför då ha en premium bil överhuvudtaget. Kör på! | |
| Jag skulle föredra enbart aerodynamikpaketet, för det är det enda som är snyggare i M-Paketet. | |
|
Jag är nog benägen att hålla med J.L dessutom innehåller m-pkt så mycket mer än bara det visuella. Beträffande andrahandsvärdet skulle jag personligen tycka bilen är ointressant då jag hellre skulle valt en med fullt m-pkt eller inget alls. |
|
|
Ja m-pkt innehåller ju mer saker än bara aerodynamik-pkt. Men jag har dynamic-pkt redan, så jag har ju sportchassie, sportstolar mm. Ja de va inte lätt att bestämma sig... |
|
|
Så klart du skall ha M-paket! Tror absolut inte priset kan påverkas negativt sen när du skall sälja bilen. Om det skulle göra det, välj en annan köpare! Jag har gjort samma sak på min e46 och skulle göra om det igen om/när jag köper e90 el e60. mvh |
|
| Som jag sade tidigare kör på, och det där att priset skulle påverkas negativt är riktigt, riktigt skitsnack, har monterat dessa delar på en bil tidigare, bilen var med dagens mått otroligt lättsåld till ett bra pris. Utan denna snygga exteriör hade den däremot varit svårare att bli av med och jag hade varit tvungen att gå ner i pris. | |
|
angående sidokjolarna så ingår dom när man köper m-aerodynamik paket från bmw. Dimljus och galler ingår oxå. Länk så här blev min bil efter montering av aerodynamikpaket , blacklinelampor, harge avgas och andra fälgar ... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.