AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.152

Klonkande ljud från bakvagn, 323 ci -00

na
80
nadaclue
BMW E81 118d -11
VW Polo 1.4 -15
Har en e46 323 ci -00
Där de har börjat att "klonka" i höger bakvagn, när man far över brunnslock, ojämnheter o dylikt, det har varit så ca 2-3 veckor.
Var i veckan i GDS-hallen o kikade underifrån men såg inget, provade o gunga men märktes inget heller.
Detta är min första BMW, men hade det varit svensk traktor hade det ej varit några problem.

Kan det vara någon bussning, stötdämpare eller stag?

någon som kan ha en aning om vad de är?

tack på förhand
mvh Kristoffer
tj
432
tjoa
320d Touring -14
Hmm,

min har också börjat klonka. Men det händer när man ska till att stanna
och aut. lådan växlar ner. När man bromsar och nästan stannat...klonk..
Har också kollat lite under bilen men inte sett nått. Hoppas på en bussning men har också läst på forumet om felkonstruktioner i bakvagnen (gäller det bara touring? ) runt 99-00? som BMW fixar på Goodwill (dyr rep.).

//Johan
na
80
nadaclue
BMW E81 118d -11
VW Polo 1.4 -15
jag har inte så att det klonkar när man bromsar in, men däremot när man gör kraftigt gaspådrag o växlar så kan det kllonka.
var in på bmw här i gävle och frågade lite om problemet, han bakom disken tyckte att det lät som att det kan vara ett stag eller bussning (sitter tre stycken bak).

ska in med bilen på måndag på verkstad o be dom kika på vad det kan vara.
tj
432
tjoa
320d Touring -14
Vad var det som klonkade ?

//Johan
na
80
nadaclue
BMW E81 118d -11
VW Polo 1.4 -15
dom har ej hunnit kolla det, dom ska byta front på den, men upptäckte att bilen blivit rejält krockad innan min ägo så den sitter i riktbänken just nu. Dröjer nog till nästa vecka innan dom har den på backen igen. :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.