AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.941

E39 startar inte efter soppatorsk

He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Efter att fruga fått soppa torsk i sin 523a så försöker jag pumpa fram bränsle med gaspedalen, bilen halvtänder till en början men sen är den tvärdöd, är det möjligt att tändstiften surar ned sig i en nyare insprutningsmotor?
Kommer inte på något annat som kan vara fel då bilen startade igår..
mi
596
mika heinonen
528ia sedan 98 a
du behöver inte pumpa med pedalen .du har elektrisk bränslepump.så den trycker fram bensinen direkt när du slår på tändningen..troligen har den surat regält

schnellfahrer baumvelt
the force is with mee
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
M52an surar ned sig väldigt lätt, pumpa med pedalen var på förgasartiden dvs hedenhöstiden.
Ur med stiften och gör rent dom eller byt, och låt cylindrarna lufta ur sig.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Visa användare
208
morsare
330ci -04
X5 4.6is -03
Finns ju ett sätt att starta bilen utan att ta ut stiften, men det kanske inte är så bra för motorn,katalysator med mera..
Sitt med fullgas på pedalen och dra på starten. Efter en stund kommer den sakta men säkert att börja tända på någon eller några cylindrar, Låter som en skörde tröska men det går över. och efter ett tag går den på alla burkar igen.. Har gjort detta flera gånger, dock så har jag aldrig haft soppatorsk, men om jag släppt nyckeln förtidigt när jag ska starta. Har min bil (528)lhaft lät att sura ner sig. och då funkar detta trix.. Har aldrig sett några problem men gör det på egen risk.. Lätt att ta lös stiften om man kan..
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Jag bytte stift och luftade motorn genom att bogsera den några hundra meter, sen gick den igång med startmotorn som en skördetröska
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.