AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
758

Diffen kronglar

Ka
5
Kagge
318is -90 e30
Hej jag tycker det är något konstigt med min diff när man såtbörnar så spinner båda hjulen men om man står stilla o ska göra ringar så spinner den bara med ett hjul och innan har jag för mig att den spann med båda ngn som vet vad som kan vara fel?

Mvh Richard.
Ka
5
Kagge
318is -90 e30
ingen?
sn
583
sneable
325 tds 94

M3 E46 CP -05
Det skulle ju kunna vara en vanlig diff helt enkelt. Då är ju allt som det ska vara eller hur ?
Ka
5
Kagge
318is -90 e30
jupp men det finss inget som kan fastna eller låsa sig på ngt sätt då för ja tycker att det funkar ibland
Vad är det som funkar? Att den spinner på båda hjulen?

För att den ska spinna med bägge hjulen måste differentialen vara utrustad med en diffbroms alternativt diffspärr. Den kan visserligen spinna med bägge hjulen ändå ibland men det får nog anses vara ren tur om/när det inträffar.

Alltså, om din bil är utrustad med diffbroms så kan den behöva en översyn. Saknar den diffbroms så beter den sig helt normalt.
Ka
5
Kagge
318is -90 e30
okej tack
Visa användare
27
Terator
325i Sport Cupe -93 Sommarbil
520i Sedan -88 Vinterbil
Är inte diffbroms extra utrustning jag har det på min och om du ska stå still och börna så startar bägge hjulen precis lika tidigt på min 325a jag har lamell diff i den vilket kan slitas ut med tiden. men de e ju bara åå kolla om din bil har den utrustningen.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.