|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har sökt runt lite men inte hittat konkret svar angående detta: Ska montera Ipod-anslutning till bilen.. Måste jag ansluta AUX eller går det att eftermontera USB till bilen. BMW här i norr är inte riktigt insatt i USB-historien, utan tror att jag måste ha AUX. Frågan som kommer då är ju om Ipoden kommer att laddas via AUX? Annars blir det ju inte skoj att behöva ta in den och ladda den varannan dag.. Ni som har ipod via AUX, laddas den samtidigt vid uppspelning i bilen? | |
|
glömde säga att jag har en 530 E61 -05:a |
|
| Jag har eftermonterad iPodanslutning i min E60. Den ersätter CD-växlaren och kräver att bilen är aktiverad för växlare. Kolla Dension eller hos BMW. Det finns som originaltillbehör hos BMW. | |
| Tillägg: du får alltså full kontroll av iPoden via iDriven med det tillbehöret. | |
|
Lus: Laddas Ipoden i bilen eller måste du ta in den och ladda den hemma? Vet du om du kopplar in ipoden i ett USB-uttag eller AUX? Skulle ipoden även laddas via AUX så vore det ju kanon... |
|
| Den laddas via sladden så länge inte iPoden är djupurladdad. Den går alltså över växlaringången och du blir av med växlaren. | |
| Ipoden laddas inte via AUX. Jag kör via AUX:en, visst det funkar men jag kommer nog att montera en "riktig" anslutning vad tiden lider. Saknar i dagsläget att det inte går att styra den via idriven. | |
|
Länk |
|
|
Okej.. nu kanske jag börjar fatta läget lite... Det går att köra via: * AUX - men då funkar inte Idrive * Ett kit genom Cd-växlaruttaget - Idrive funkar plus att den laddar (detta var vad bmw här brukar montera, dock var de osäkra ifall ipoden skulle laddas.. * USB-uttag - Då funkar både ipod, usb-minnen, mp3-spelare, Idrive, laddning USB-uttag vore det bästa för mig, nån som eftermonterat detta eller vet om det är möjligt? Annars ska jag be dem köra via cd-växlaruttaget |
|
|
Tackar Lus för länken! Nu har jag fått klarhet.. =) |
|
| Länk <- detta är vad du ska lägga pengarna på! | |
|
Vad kostar det egentligen att eftermontera AUX? Tänkte nämligen köra Musik från iPhonen. Eller ska jag fråga efter en iPhone kabel direkt som laddar samtidigt? mvh |
|
| Vinyl: Vet inte priset för AUX, men självklart ska du välja ipod/iphone-anslutning. Då kan du manövrera bland album & låtar via iDrive. Dessutom laddas ju enheten samtidigt. | |
|
Icket: Självklart blir det kabel men iDrive har jag nog inte? eller har det en ny meny man får till? Jag får fråga på BMW helt enkelt.. Tack för svaret ٩(•̮̮̃•̃)۶ |
|
| Alla E60/E61 har iDrive. iDrive är beteckningen på den skärm/display som sitter i instrumentpanelen med tillhörande reglage bakom växelspaken. | |
|
Att eftermontera aux anslutning i en business stereo kostar 2400kr exl moms på en bmw verkstad! gjorde det häromdagen:) |
|
| 5600:- inkl allt - Skulle det kosta att eftermontera till min bil. | |
| Förlåt.. en AUX anslutning. USB gick inte.. : ( | |
| När man eftermonterar AUX anslutningen i stereon. Den visar fortfarande ingen spelningslista i Idriven va? eller har jag fel? | |
| Stämmer. USB kan däremot skicka den signal till iDriven. | |
| Kan det här vara nåt? Länk jag har själv beställt Navtv.coms motsvarighet till min Porsche - installation nästa vecka. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.