|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har emellanåt ett högt vinande ljud bakifrån bilen som verkar vara varvtalsoberoende och även fart-oberoende. Ljudet är högt, och störande, men ibland låter det inte lika högt men klart högre än tidigare... Hördes första gången för en månad sen ca, sen har det varit tyst för att börja låta ofta de senaste dagarna... Tänker spontant att det skulle vara bensinpumpen som låter, verkar det rimligt? Bilen har gått 14800mil och mig veterligen är pumpen ej bytt tidigare. Vad tror ni, är det pumpen som låter och isåfall är det akut att byta den? Hur jobbigt är det att byta om man inte har tummen mitt i handen? Skall till knutstorpsträffen i augusti och vill inte riskera att bli kvar i Skåne pga fel på pumpen... ;-) mvh Conan | |
|
Låter som om du borde vara på rätt spår, börja med att köpa en (helst ny) reservpump så att du har den i skuffen om den gamla skulle paja snart... ;) Mvh |
|
|
Tack för svaret, jag forskar vidare men beställer en pump för säkerhetsskull... mvh Conan |
|
|
Låter som om det vore pumpen, hade samma bekymmer på min. Och när jag ringde till BMW så frågade de mig hur långt bilen gått, innan jag fick sagt 14000mil så gissade de 13000-14000mil. Då sa dom garanterat att det var pumpen. Och det var det, dock enda ggn jag upplevt att BMW lyckats lokalisera ett fel enkelt då jag har tyvärr har många dåliga erfarenheter av dom. Jag menar det kan ju inte vara meningen att man ska behöva åka till icke auktoriserad verkstad för att få bilen lagad? Fast när jag tänker efter så gick pumpen rätt snabbt när symptomen väl kom, hmm. Fö, inte jättesvårt att byta, bara att vara metodisk och lyfta ur sittdynan bak och sen jobba sig vidare. Det blir ju alltid lättare om man har den nya detaljen bredvid, då ser man ju hur den sitter fast. =) /Jonas |
|
|
Hade exakt samma problem, men när jag bytte bränslepumpen så blev det knäpptyst. Ville bara säga det så slipper man lämna in bilen för felsökning. /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.