|
|
|
|---|---|
|
Hej, Nu har jag bestämt mig för att lackera min takvinge till min E36 coupe. Som jag ser det har jag två alternativ (Jag vill inte lämna in, vill hellre försöka göra det själv, och sen om de blir skit blir jag väl tvungen att lämna in det). Alternativ 1: Sprayburken från mekonomen med min orginalfärg. Alternativ 2: Köpa julas 699 kr. kompressor och tillhörande billiga färgspruta, samt be en lackerare blanda ihop färgen åt mig. Det jag nu undrar är: Kommer resultatet iaf. bli lite bättre om jag kör alternativ nr. 2? Självklart tar jag ju inte alternativ 2 om det blir samma dåliga resultat som nr 1, men om det iaf blir en liten märkbar skillnad (Behöver inte se ut som den är proffslackerad) så är jag nöjd med att betala den extra kostnaden för att få göra det själv. Så vad säger ni, blir det någon skillnad? Och sen vill jag veta om någon vet något sommaröppet ställe som säljer egenblandad färg? Testat tipro, men dom verkar ha sommarstängt. Mvh, Niklas | |
|
Ger inte mycket för mekonomen eller autoparts lacker,köpte en sån till min och den var helt fel nyans,dåligt sprutmunstycke på burken också.. Jag for till colorama och dom blandade till en 400ml spayburk för 240:- nyansen var perfekt på den.. Lackade om lite smågrejer på e34`an med det och tycker det vart helt ok,se till att lägga på precis så mycket att det flyter ut annars blir det väldigt mycket apelsinskalseffekt. samma med klarlacken,man ser om man tittar i ljuset när det är tillräckligt. Lätt att det blir rinningar men en takvinge är ju inga stora grejer så.. |
|
|
Ja lackade min bakvinge själv med kompressor och billig Jula spruta. Hade beställt riktig bilack från tyskland, klart mycket bättre priser där. Resultatet tycker jag blev helt ok, hundra gånger bättre än att köra med spray. Länk Lycka till Mackan |
|
|
Hej! Tack för båda svaren, då vet jag om att mekonomens färger inte är bra :D Marten: Skulle du kunna skriva varifrån du beställde färgen, antingen här eller i ett pm. Mvh, Niklas |
|
| Glöm det, såg länken nu, klantigt av mig :( | |
|
Väldigt mycket större chans att få bra resultat med riktig 2k billack och spruta. Det är himmelsvid skillnad mot sprayburk. **BMW-ägare i 28 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Det GÅR att få mycket bra resultat även med sprayburk...men det kräver mycket större arbetsinsats...Lackar man med "riktig färgspruta + lack" så är man klar när lacken är lagd...Om man lackar med sprayburk så bör man lägga "tjockt" med klarlack o sedan våtslipa denna tills man är nöjd...Det spelar egentligen ingen större roll hur mycket "apelsinskal" man får med sprayburken, för i princip ALLT går att göra toksnyggt så länge klarlacken är tjock nog (nåja det får inte finnas rinningar...) När jag lackar med sprayburk brukar ja lägga 3-4 lager med klarlack det brukar räcka gott o väl, men som sagt bäst resulat med "riktiga grejer", o vem har sagt att man inte kan våtslipa lacken man lagt med "riktiga grejer":-), bara för att få maximal finish |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.