|
|
|
|---|---|
| Hur göra nu? Centrallåset fick fnatt, nyckeln i bilen, den andra nyckeln 60 mil bort.. Det är ju keylessgo så det ska ju bara va att ta tag i handtaget så ska den låsas upp, men då ska nyckeln vara på utsidan bilen.. Nån som har något trix?? | |
|
Jag hamnade i samma sits för några år sen, ringde efter en bärgare som kom och öppnade bilen, han bröt sig in i bilen på "rätt" sätt så ingenting skadades. M3 E30Länk |
|
|
Känns ju tryggt att veta att det går bryta sig in i 2 år nya bilar utan skador :) Fast hade ju föredragit de framför en krossad ruta som jag själv fick uppleva förra veckan.. |
|
|
Kan du inte använda: Länk BMW Mobile Care. Vid ett tekniskt fel står BMW Mobile Care till ditt förfogande dygnet runt, 365 dagar om året i fem år, från bilens första registreringsdag. Om du befinner dig i storstadsområdena Stockholm, Göteborg och Malmö, skickas vid behov en BMW Servicemobil till dig, med utbildad tekniker som på plats gör allt som är möjligt för att din bil ska bli körklar igen. BMW Mobile Care lanserades 1 januari 2006. Felet kanske hänger samman med Länk ? /Udo Dirkelsniff |
|
|
Som jag skrev detta var några år sen och bilen i fråga var inte BMW utan svärmors japanare! M3 E30Länk |
|
|
Det har hänt två gånger med min nuvarande bil. Den ena gången var bilen utlånad och jag var på semester och någon slog igen dörren med nyckeln i och den gick i baklås. Personalen vid M-bilar i Vås som jag telefonledes rekommenderade rådde dem att slå in den billigaste rutan eftersom de inte kunde ta sig in i bilen. (Det visade sig att den rekommenderade rutan inte var den billigaste) Den andra gången stod den hos M-bilar för Inspektion I och en generad anställd ringde mig och bad mig ta med mig extranyckeln eftersom de laborerat med batteriet med stängda dörrar och nyckeln i och den hade gått i baklås och de kunde inte komma in i den. Förutsatt att verkstadspersonalen hos M-bilar inte är okunniga så är det åtminstone på E39 inte möjligt att ta sig in i bilen utan våld. |
|
| Det ska vara helt omöjligt att bilen ska låsa sig med nyckeln I bilen enligt bmw verkstan.. Och bmw mobile care sa att det är nog bara rutan som gäller, så det blir nog till att låta bilen vara till torsdag kväll då den andra nyckeln kommer hem.. Får väl gränsla Harleyn istället, gör väl ifs ingenting i det här fina vädret.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.