|
|
|
|---|---|
|
Jag har nyligen köpt en 525 tdsa -99 har ett lite funderingar: när jag kör/ accelererar så tappar den ork,laddtryck, ekonomimätaren sjunker till just över 1 lit/mil. Jag måste släppa upp gasen helt och sen drar drar den bra igen en stund så lägger den av, så där får jag hålla på. Pumpen är bytt för ca 500 mil sedan, har haft in den på felsökning 3 ggr på olika verkstäder, alla med olika bud. har provat byta laddtrycksventil men de hjälpte inte, funderar på om de kan vara luftmasse mätaren, pumpinställning som kan vara fel ? Någon med samma fenomen som kan hjälpa mig ? | |
|
Välkommen! Dieselmeken kanske vet mer?: Länk Mvh |
|
| Har du kollat luftfiltret? eller sitter det ett sportfilter som kanske är förlitet. | |
|
Låter som ett klassiskt täppt dieselfilter , Kör du på " ful" diesel ?? Vatten och partiklar gör processen kort med filtrena . Det går bara man vill!!!! |
|
|
Har provat köra utan luftfilter och det är ingen skillnad, sedan provade jag att dra ut kabel till luftmängdmätaren och den går likadant med eller utan kabeln i så luftmängdmätaren är nog trasig |
|
| Är lmm trasig så går den som den ska om du drar ur kontakten..däremot så har indikerer den fel på en uppkoppling om du dragit ur kontakten så då måste den nollas först.. | |
| jaha okay, nå då har jag äntligen hittat felet på den, tack iaf. | |
| Kan även vara så simpelt fel som att du har skit i tanken som täpper till sugsilen... | |
| men de borde ju ändå vara skillnad när jag drog ut kabeln från lmm ? | |
| Om den så att säga pulsar vid pådrag så kan det vara lmm men drar du då ur sladd till lmm så ska den gå bra.. | |
|
samma problem med min 525tds-98 och lösning var nytt bränslefilter. Höll på och krocka vid omkörning när accet försvann |
|
| har bytt bränslefilter men de hjälpte då inte, jo jag har också hållt på att fronta vid omkörning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.