|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Vänder mig till er som har lite mer koll. Om man har en 330ci som inte har M-Paket kan man köpa det senare och isåfall kommer det bli nyansskillnad om bilen är från 00-01. Sen ungf hur mkt kommer detta kosta? finns det olika paket? Har hört nått om M-tech II och någg som heter AeropakII? Jag är ute efter det paketet som sitter på den här bilen Länk vad kostar det och vilket av alla M paket är det där? Mvh | |
|
Den på bilden har M-tech II. Inte speciellt billigt tyvärr men det enda som ser bra ut på en E46 tycker jag! |
|
|
Länk <--- Tänkte själv sätta det på kittet min bil om jag skulle haft den kvar;) Billigt och bra passform har jag hört Om det blir nyansskillnad eller ej beror helt på lackeraren. Dom blandar färgen själv efter bilens nyans och då blir det bra. Min bakspoiler är omlackad pga parkeringsskada och det syns inte ett dugg. Lacka kjolpaket kostar runt 3-4000 utan kvitto, men går säkert få det billigare och dyrare med kvitto såklart. |
|
|
Kvitto eller inte kvitto, vill du ha det riktigt gjort så räkna med knappa 10,000 för material och lika mycket för lackeringen. Men allting går att göra mer eller mindra "gratis". |
|
|
Allright! det blir en del ändå! tur att man har en kompis som är lackerare som kanske kan vara snäll och ge ett shysst pris!. |
|
| Det är värt det ändå även om det är dyrt. Det är stor skillnad i utseende. | |
|
Har bytt till M-paket på min 330ci för drygt ett år sedan och gerjerna gick på ca 12000 (stötfångare fram+bak sidokjolar samt läpp på baklucken). Lacken gick på 4500 med kvitto. Bytte allt själv och det klarar man om man är något händig och har en medhälpare men man får räkna med en dags arbete. Finns heller inga nyansskillnader. Fick visa upp bilen innan lackering så att lackeraren fick stämma av nyansen mot en provkarta. Han sa dock att den färgen jag hade var tacksam att lacka vissa andra kunde vara lite problematiska att få till. Sen är det ju mycket mer som ingår om man har orginal M-Paket från fabrik. M-ratt svart innertak shadowline runt rutorna etc... Det jag själv funderat på är hur man skall göra den dagen man säljer bilen montera loss allt och sälja det löst eller låta det sitta på och hoppas man får någon krona mer för den. |
|
| Varför skulle du inte kunna ha det kvar när du säljer bilen? Man får väl inte direkt mindre pengar för det sitter ett eftermoterat M-paket på bilen? eller mednar du att du inte kommer få tillbaka pengarna som du lagt ner när du säljer bilen? | |
| du får inte igen pengarna vare sig det sitter på bilen eller löst. | |
| Tänkte att man kunde kanske fått mer totalt sett om man sålt M-Paket löst (Har ju kvar dom gamla grejerna också som man idag inte får en spänn för). Men det lutar åt att jag kommer sälja bilen med M-Paket som den är den dagen den skall säljas inte värt allt det besvär det är att byta för att eventuellt kunna få någon krona extra. | |
| fbkd: Vad har du för färg på bilen? | |
|
fbkd: Bilen kommer ju bli betydligt enklare att sälja med M-paket. Jag kikar efter 330i E46 och jag tänker inte ens tanken att köpa en utan M-paket! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.