|
|
|
|---|---|
| Undrar om nån vet vad som kan orsaka ett metalliskt skramlande ljud som bara infinner sig vid ca 1300 varv verkar endast komma när bilen rullar tex vid kryp körningar , ljudet låter ganska tyst och dovt innifrån bilen men öppnar man rutan och kör mellan två betong hus hörs det ganska tydligt . | |
| förmodligen ett av broms oket håll lite på bromsen å lysna | |
| jag har ett knäckande ljud när jag bromsar fast det kommer från bak partiet på bilen ,, det här ljudet låter mer som ett metalliskt skrammel , verkar som skrammeljudet är under motor rummet alt i motor rummet | |
|
till 99.9 säker på att det är ett av oken håll bromsen lite lätt när dey skramlar |
|
| Värmeskyddsplåten över katalysatorn är mitt tips, eller katalysatorn själv. | |
| tack för tipsen , låter som det inte är nån risk för att man blir ståendes på nån öde motorväg pga av det här . | |
| Jag har precis samma fel på min bil. | |
| vilket av dem? Ljudet från bak partiet eller skramlet i fram? | |
| Skramlet fram. | |
| Värmeskölden under grenrören skramlar rejält om den blir lös.. | |
| Aleksij, utveckla gärna dina kommentarer så vi kan ha någon hjälp av dom istället. Löste du problemet typ...? | |
| Har inte löst det ännu, är inte på att det kan ev. vara stabilisatorstagen? | |
| Vill redigera lite, det ska stå att jag är inne på att det kan ev. vara stabilisatorstagen? | |
|
Tror inte det skramlar när det är dem. Brukar väl vara mer ett klapprande ljud... Sen 1300varv känns inte som nägot som borde påverka stagen. |
|
|
Prova att stå stilla och lägg varvtalet på 1300. Låter det då är det troligen någon av de nämnda värmesköldarna alt. katalysator- eller ljuddämparinsats. I bland har folk t.o.m. fått småsten på hasplasten under motorn som legat och skramlat. |
|
|
Hej, Jag hade samma ljud framifrån på min 540 -00, efter lite sökning så visade det sig att det sitt som en sköld runt navet, innanför bromsskivan fram var lös/trasig. Den hamnade snett ibland och rasslade. Otroligt, men sant..... ;-) Peter. Peter 540iA-93 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.