|
|
|
|---|---|
|
Hej. Äger en 528ia Touring -97 med tv/navi. Färgerna i menyerna e fruktansvärt tråkiga, brun gul och allt vad det nu är. Hur som helst så undrar jag om någon vet om man kan programera om systemet eller få ny programvara. Har en kompis som har en 540ia -98 med tv/navi. Han kan ändra färger mm i menyn, men i min meny finns inte lika många alternativ. Tacksam för all hjälp jag kan få. MvH Adam | |
|
Du bör kunna ändra till fler antal färger, den bruna tonen brukar du ha vid två färger, väljer du 3 färger får du blå gul, vit vilket ger ett mycket bättre utseende framförallt på kartorna. Du ställer in detta under den vanliga SETUP menyn på Colour. Är inte helt säker på om det är beroende på vilken version av OS du har på. Har själv ett av de senare från 2001. Det är dock ingen större kostnad att uppgradera, ett par hunda kronor. Har du nyare Naviskivor bör du ha uppgraderat annars är det dax . |
|
|
tror du måste lämna in för uppgradering för att få blå varianten på din nav. jag har hade gul/brun som blev blåvitgrå efter uppgradring (jag har nav MK1 (manlig röst) MK2> har kvinnlig röst. MK1 kan man inte byta färger på via menyer vad jag vet. men fel kan man ju ha förståss |
|
|
Är det hos BMW man lämnar in för uppgradering, eller finns det andra som kan "fixa" det åt en. MvH // Adam |
|
| Närmsta BMW verkstad, kanske finns fler som kan - vet inte... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.