AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.234

BMW Arktisblau effekt

Or
4
Orran
BMW E30 320
Hej, jag har en bmw e30 som är lackad i arktisblau effekt. Min lack har tråkigt nog börjat flagna, värst är det på min trunk. Jag skulle hemskt gärna lacka om den men arktisblau färgen lades på en bil nere i bayern senast i slutet av -80 talet. Har kollat i Duponts färgdatabas och där hade färgen utgått, jag har ringt vår lokala bmw handlare på Åland, dock kunde deras leverantör endast leverera sprayburkar. Min fråga är då om någon råkar veta hur jag skall få tag i denna färg? Behöver kanske 0,5l. Om ní inte vet kanske ni har bågon bra ide?

Mycket tacksam för svar!

Mvh. Oscar
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
det bästa är väl att gå till en lackerare och få den blandad till dig...det borde väl inte vara en omöjlighet...

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
Or
4
Orran
BMW E30 320
Jotack, om det vore så lätt. Grejjen är den att alla lackerare blandar sina färger hos oss via ett program som heter Color Quick, och enligt det har färgen utgått. Är det någon som råkar jobba på ngn. firma där de har tillgång till ett annat färgblandningsprogram? Kanske det isf finns i deras register. Skulle vara tacksam om ngn provade.

Mvh/ Oscar
Ma
4
Matzen10
528IA, -98
Jo, det brukar allt finnas kvar även gamla recept...! Det finns ju trots allt de som vill ha orginallack på sina veteranbilar och sånt.

Tror du får vända dig till annan lackerare.. Ju större desto säkrare att få just ditt recept.
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Gå till en annan leverantör!

Jag fick originalfärgen till en Triumph -64 blandat för några år sedan. Den färgen hade inte funnits på en bil efter 1966, men efter lite sökning i gamla kataloger så fixade de till rätt kulör.

**BMW-ägare i 28 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
Visa användare
63
royal blue
750 ial -88
525e61 touring
leta reda på någon som andvänder standox produkter arktisblå metallic finns som vattenbas i deras recept!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.