|
|
|
|---|---|
|
Hej söker värdering av en 635 csi Burgundrot Nybes Remotec 16" fälgar Svart skinn All utr utom taklucka ca 20 000 mil mkt papper få ägare Alpinestereo med 6cd och bas+slutsteg Nyren topp funkar kalas rost i bakskärmar/framskärmar/en och annan prick Läppen fram saknas Värd ungefär vad vid kontant affär/byte? //Calle | |
|
Noll som svarat....Ja,då kan jag väl iaf jag tro något om ett ca värde. Resonemang: Rost finns tydligen lite för mycket för att hamna i en högre kategori E24,klart minus naturligtvis.. Spoilern fram saknas,minus.. Toppen renoverad är ju ett plus... Manuell låda förmodar jag...plus(anser jag) "Lilla motorn" är ett minus...197hk och 3,2liter har väl din vagn? Efter lite fundering så tror jag det blir svårt att få mer än 25000kr för den...reservationen är att det inte finns några bilder + att man såklart vill se o prova vagnen innan man kan ge ett slutgiltigt "bud" på värdet.. "Nätvärdering" på en så gammal bil är inte så tvärsäkert att ge utan att syna bilen på plats s.a.s.. Mvh Janne. |
|
|
En 24 år gammal bil kan inte värderas "som vanligt". Den är värd exakt så mycket som en köpare och en säljare kan enas om. Vill du ha en E24 får väl din budget bli utslagsgivande hur mycket du skall betala. Min personliga syn är att utrustningsnivån knappast är värdehöjande utan snarare allmännskicket. Ovanstående gissning på ca 25 tycker jag också är rimlig utan att veta mera. Mats BMW CS #5847 |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Skulle gärna vilja sätta ett pris på den,men aldeles för lie att gå på. För det första är Entusiastsäsongen snart över,för det andra är det väldigt många objekt på tex blocket,som legat ute länge nu. Som janne säger,så är rosten ett stort minus....har du rost i skärmarna,förväntas det en hel del dold även på dessa(så är det med E24). Spoilern fram,är en dyr sak att köpa,och beggade annonseras sällan. Är det sportskinn,eller ännu bättre,Recarro skinn,som är i ett gott skick,utan hål eller på annat sätt mekaniskt trasiga,så ligger väl värdet kanske på mellan 20-27k beroende på hur resten av bilen ser ut.(som det ser ut nu) Janne! Är det Tyskimport,lär den ha "stora" 218 hästars rovan. Mvh Patrik |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Kan ju tillägga att stereon får du inget extra för i en sådan bil. Och att tex ett par nya framskärmar från BMW,kostar dryga 6k/styck. =( Mvh Patrik |
|
Patrik...angående motorn: Visst,så kan det ju vara..men trådskaparen har ju fortfarande inte kommit med någon form av respons på våra svar så....vem vet :) Mvh Janne. |
|
|
Tjena Tittade in före semestern men då var det 0 svar. Bilen är imp 88 så det lär vara stora motorn. Inget sportskinn utan endast vanligt skinn. Är lite konfunderad ang. framspoilern eftersom det saknas skruvhål etc, dessutom ser det ut som om det inte ska sitta ngn där med tanke på dimljus etc. Tidigare ägaren som har haft bilen i dryga 15 år säger att det inte suttit ngn där heller. Saknades den på vissa marknader? Ingen som vill ha en 635 i dellikvid för en E39 kombi?:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.