|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har fått problem med min växellåda, har en 328 ci -95. När bilen är avstängd kan jag lägga i växlar, men när jag har igång bilen går det inte lägga i någon växel, det är trögt lixom. Vad har jag råkat ut för?? MVH Magnus | |
|
Börja med att kolla om kopplingen verkligen kopplar ur ordentligt. //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
Hur kollar jag detta? Är i princip helt grön vad gäller bilar hehe |
|
|
Sätt i en växel,tryck ner kopplingen och sen starta... Hoppar bilen till,rullar framåt osv så kan kopplingen vara problemet. Pröva det och återkom med resultat. |
|
|
Hoppsan, borde kanske förklarat mig bättre ;) Men Haas gav en utmärkt beskrivning så jag tycker att det räcker. Men ett tillägg: Har pedalen en tendens att stanna "nere"?. I så fall lyft bara upp den igen genom att ta foten bakom pedalen och dra uppåt. Detta hände i bland på en 525a pappa hade för länge sen. Hur långt har bilen gått? Vet du om det är stad eller pendlarmil? //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
| Tillägg till det jag sa...tryck ner kopplingen innan du sätter i växeln,blev lite i fel ordning där :-) | |
|
Testade det där, bilen är som vanlig när jag startar med växel i. Pedalen vibrerar när den är i högsta läget ca 20cm och uppåt däremot! Kan det vara ngt? |
|
|
Testade det där, bilen är som vanlig när jag startar med växel i. Pedalen vibrerar när den är i högsta läget ca 20cm och uppåt däremot! Kan det vara ngt? |
|
|
Det är inte där dragläget börjar då? Kan ju vara så enkelt :) Men om du startar med växel i går den som vanligt, men om du startar med bilen i neutral går det inte att lägga i växel? Men efter att ha startat med växel i, går det då att lägga den i neutral och sen lägga i växel igen? //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
Den kopplar inte ur riktigt! Fick det förklarat för mig av en släkting. Det är ngt som inte är synkroniserat. Det rycker till i den när jag startar med växel typ. Vad bör man byta då? Har hört lite olika! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.