|
|
|
|---|---|
|
hej jag har bytt topp på min 535 men den startar inte bensin kommer in för tändstiften blir blöta alla kontakter sitter på rätt plats vet dock ej hur de e me kamaxelt jag satte motorn i ÖDP för cylinder 1 och justerade kammen så att rotorn stog på tändning på cylinder nr 1 i fördelarlocket och 2 av bultarna stog vågrätt med den nedre kamkjedjekåpans övre kant har dock letat och letat efter markeringarna som de står i haynes men hittar inga och ställde in dettta efter vad folk skrivit i tidigare inlägg bilen tänder inte alls nått den bara går runt vad kan felet vara | |
| Kolla med ett tändstift om du har gnista. | |
| precis gjort de på några stift idag dom gnistrat mycket fint | |
|
Kan du ha den någon kugg fel, det behövs inte mycket för att den inte ska tända, om du ändrar så vrid runt för hand först så du inte knäcker ventiler. 628csi |
|
| jo men jag har ju sattit cylinder nr 1 i dödläge i kompritionstakt och sen ställt in kammen som den ska stå och dessutom vridit den ett kugg och vardera håll för att testa | |
|
Kolla det här inlägget, Hur ställer man motorn i nolläge när toppen ska tillbaka? Motor: M30B35. Börja med att matcha "O/T" märket på svängningsdämparen mot markeringen som sitter på nedre kamkedjekåpa. [LÄNK] Vrid sedan kamaxeln så att markeringen i form av en punkt på kammens kamkedjedrevet sitter ca klockan 7-8. Lägg på kamkedjan och när du de två skruvarna är absolut parallela med toppen har du kammen korrekt inställd. Var noga med att ha ALLT slack på kedjespännarsidan - annars blir det riktigt galet. [LÄNK] |
|
|
allt det där har jag redan gjort så klart de som behövdes va att dra igång bilen drog den efter polarens bil i ca 30km/h så startade den efter ett ttag men den går lite dåligt och nu kokar den helt plötsligt så nu har jag ett annat problem borde inte va vattenpump då den e relativt ny och inte heller termostat då den också e relativt ny och vattnet kommer ut i kylaren men inte in till kupen |
|
|
Har du luftat enligt mektips här på forumet,Termostat- och vattenpumpsbyte. 628csi |
|
| termostat och vatten pump ska va nya lufta ska man inte behöva med dessa system har aldrig behöva gjort på tidigare bilar med detta vatten system | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.