AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
844

Skakningar med nya hjul

Mi
43
Michell
Z3 M Roadster
Satte på nya däck/fälgar på min Z3 M Roadster i slutet av Mars i år...
Sedan dess har det kommit skakningar i ratten(ja i princip hela bilen) när man kör mellan 85-100km/h... Extremt märkligt!
Dem nya däcken är 19" jämnfört med original som satt på förr (17").
Jag har balanserat dem och jag har t.o.m. Gjort hjulinställning. Jag har inte snackat med dem på däck firman ännu sedan jag gjorde hjulinställningen.
Det skall dock nämnas att det är rätt stor skillnad på måtten på däcken i bredd också 235 och 265, original: 225 och 245.
Någon som känner till nåt av det här eller vet vad som kan ligga bakom?

Tack på förhand!

RearWheelDrive4Ever
Märkligt...

Själv kör jag också på 19", 265 bak och 235 fram och upplever inte några skakningar överhuvudtaget Har du provat att byta däck? Slitna leder/bussningar i framvagnen?

Det bästa, i var fall billigaste, är nog att åter göra en hjulinställning och "hänga" över gummigubben för att säkra ett gott resultat...
Balansering av hjulen blir inte alltid vad den borde vara. Jag fick för ett par år sen balansera om mina nya hjul 3ggr innan det blev bra, 2ggr där jag köpe däcken, sen blev jag förb. och gick till en konkurrent, först då blev det bra. Senare visade det sig att det hade varit fel på balanseringsmaskinen där jag hade köpt däck och fälg. Så ta inte för givet att balanseringen är korrekt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.