|
|
|
|---|---|
|
Jag har bara fjärrlås (och möjligen startspärr) utan larm i min E39 och saknar sedan tidigare bilar att blinkersen slår till när man låser och öppnar. Finns det någon möjlighet att få blinkersen att indikera lås och öppna med enbart fjärrlås? Jag antar att en riktigt el-expert säger javisst, men jag har inga vidare kunskaper i att läsa elritning och än sämre på att leta upp komponenterna i bilen sedan. Tips och förslag mottages tacksamt! ------ BMW CS #04839 | |
|
Jag frågade BMW om detta på min förra E39 som endast hade fjärrlås och det skulle inte vara några problem att programmera om. Har nu sålt bilen och den nya jag köpte har larm så den blinkar blinkersen en gång när man låser bilen. __ /Chrille |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
EWS/Startspärr har alla BMW sedan 93 eller nått sånt. Centrallåset styr ju larmet via Generalmodulen som sedan skickar signal till Ljusmodulen, det borde nog att koda till det så det blinkar vid låsning utan att ha larm. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Programmera om? Är det något som BMW kan göra med dator? Vad skulle priset för en sådan omprogrammering kunna kosta i sådanafall? Känns ju som att BMW inte skäms för att ta ut svinpriser för relativt enkla justeringar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.