|
|
|
|---|---|
|
Köpte ett kontantkort från Telenor till min original telefon i min 528i -97 men telefonen visar bara "Kontrollera kortet". Bara för att så har jag testat korten på alla andra håll förutom det rätta men det vill inte fungera. Telefonen fungerar som den ska för övrigt. ------ BMW CS #04839 | |
|
Jag hade samma problem med min, lösningen var att använda kortläsaren i bagaget istället för den under telefonluren. Den sitter längst bak i bagaget på vänster sida innanför panelen. Lite klurigt att komma åt att få in kortet men det gick tillslut. /Martin |
|
|
Menar du den svarta boxen som sitter uppe, längst bak till vänster? Jag trodde det var antennförstärkaren? Men jag ska ta en titt imorgon när ljuset har kommit tillbaka. ------ BMW CS #04839 |
|
|
men det gäller bara äldre e39 som har 2 kortläsare eller? för dom nyare har bara vid luren? Jag hade med problem med min. Fick hålla på med den lite, ta ut och sätta in osv. Till slut lyckades jag och nu fungerar den! MvH Bmw 4-ever Saknar v8 ljudet |
|
|
Tack för hjälpen ferro! Mycket riktigt sitter det en kortläsare där bak på min bil och telefonen fungerar nu med kortet. Nu ska jag lusläsa den lånade instruktionsboken och se om man kan slippa trycka in PIN-kod varje gång man startar. Med kontantkort är det ju inte hela världen om någon ljusskygg skulle ringa på den. ------ BMW CS #04839 |
|
|
Kul att det fungerade för dig. Det verkar som att kortläsaren i bagaget (huvudenheten) inte är lika kräsen avseende vilken version av sim-kort som används (3G etc...). Instruktionsbok behövs verkligen för att förstå sig på menysystemet i telefonen, lycka till! /Martin |
|
|
Jag har ju facelift E39:a och därmed bara en läsare (i främre armstödet) jag har nu testat med polarens kort som funkar i hans bil men det funkar inte i min bil.. Är det vanligt att läsaren pajar? Går det att laga eller får man byta hela alltet? __ /Chrille |
|
|
Chrille; det kanske hjälper men rengörning? finns ju en sådan elektronikspray och några topps! Min strulade med men fick igång den! MvH Bmw 4-ever Saknar v8 ljudet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.