|
|
|
|---|---|
|
Bear with me now. Har haft detta bekymmer sen jag köpte bilen av föregående ägare. Det gnisslar till ett ögonblick för att inte nästa försvinna helt. Det gnisslar helt slumpmässigt, ibland kan det gå lång tid utan nått, men sen kan det komma flera dagar i sträck, men fortfarande helt random. Jag blir tokig, mycket svårt att lokalisera vart det kommer ifrån. Det är inte sätena, men nånstans från kupén är det. Gnisslet kan uppenbara sig när som helst, även på fin slät landsväg utan att jag varken gasat, bromsat, växlat, bara kört rakt fram. Dock så verkar det komma oftast när man kör över ojämnheter. Vid nått tillfälle lyckades jag frambringa gnisslet när jag jinglade/vickade växelspaken fram o tillbaka. Tog bort damasken och plastskyddet runt, men där finns det inget. Hur kommer jag längre ner? Finns det nån mekanism där som skulle kunna gnissla på detta viset? | |
| Det ska stå; "Det gnisslar till ett ögonblick för att i nästa försvinna helt" | |
|
Bumpar denna tråd då jag har exact samma problem. Håller oxå på att få utbrott på detta gnissel som inte går att lokalisera. Hjälp behövs! |
|
| samma problem här... ingen som vet nått alls? | |
|
Bumpar denna jag också då jag har ungefär samma fel på min E46:a kombi. Men jag tycker det låter mer som ett pipande ljud, högfrekvent. Nästan som en fågelunge som piper till lite snabbt, väldigt gällt. Låter som det kommer framifrån kupén någonstans, stolarna, instrumentpanelen, jag vet inte riktigt. Brukar höras när det är lite gupp i vägen. Det är otroligt irriterande! Ljudet försvinner ibland helt när jag har lite mer last/folk bak i bilen... vet ej om det är en tillfällighet.. Ingen som har hittat vad det kan vara?? |
|
| Jag åxå då....manuell E39, eventuellt möjligt att framkalla vid nerväxling i låg hastighet. Karaktären är som kupefläktgnissel. Numera dock övertygad om nånstans i/runt växellådan. Om det gnisslar - ta ner en ruta & lyssna om det hörs även utanför bilen. Min hörs utanför. Inga andra skillnader. | |
| Möjligen ett långskott men det är svårt att veta exakt hur era bilar låter. Min f.d. E91 hade dock ett irriterande missljud som till slut visade sig vara en torr damask till växelspaken! Efter lite lädervård så blev det knäpptyst :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.