|
|
|
|---|---|
|
Hej, Gummit till min yttre spindelled i bomeranglänken i framvagnen på min E30 cab har spruckit och jag måste naturligtvis byta. Mekonomen vill sälja en helt ny arm till mig för ca 1000:-. Min fråga är om det finns någon därute som har erfarenhet av det och är det trafiksäkert? Kommer jag att få byta hela skiten snart igen, eller? Tacksam för svar. att själva pressa i en ny spindelled och på så sätt tjäna en slant. Blir detta bra? Håller Mvh Jocke | |
|
Åk till någon självplockskrot och plocka av ett gummi och byt ut. Det funkar, det har jag gjort ett par gånger då jag klantat mig. Förutsatt att leden i övrigt är i bra skick vill säga. Kan vara lite marigt att få dit låsringen bara annars inga problem. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Jag gjorde så att jag köpte en ny spindelled (ca 200 kr) och tog gummit från den. Mvh Simon |
|
|
Ok, tack det låter ju fint. Ska undersöka detta. Vad gör jag om det kommit in smuts i leden. Går det att tvätta ut och vad för slags fett skall det vara? Mvh Jocke |
|
|
Som ja ser det, BYT spindelleden om där har kommit skit in i den. För har det väl kommit in grus o skräp i den, så har troligen slitaget börjat också. Sen tar det ente lång tid innan slitaget blir värre o värre, o glappet blir större o större. Då sparar du tiden det tar o riva ner allt igen. Motorer e precis som groggar En sexa e bättre än en fyra |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.