|
|
|
|---|---|
|
Skall sälja min BMW 120d -07 med spec enl: Länk Högsta budet hittills är 238000:-. Trodde jag skulle få något mer men marknadspriset kanske inte är högre än så? Vad säger ni? | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Jag tycker väl det är helt ok betalt med tanke på hur marknaden ser ut. Den kan väl inte kosta så mycket mer än 270' ny efter rabatter? Just nu är det ruggigt segt att sälja bil, så som sagt, jag skulle nog tycka det är ok. Du kanske skulle ha specat att den har nya motorn på 177 hk, eller missade jag det? Ruggigt läcker bil för övrigt. Du vill inte byta med en MB E500 T -05? :-) Mvh Johan |
|
Vet inte om M-sport kampanjen finns kvar? Tror den ny låg närmare 290 med den utr om jag inte minns helt fel... Stämmer att jag missat att nämna 177hk-motorn, dock står det i rubriken i Blocketannonsen, men har står det inget. Nej tack till det bytesförslaget:) Skall bli en billig bil ett tag framöver pga lägenhetsköp... |
|
|
Flera bilder vore bra, gärna 2 på insidan också. Nämn som sagt gärna 177Hk nånstans även i texten. 238´ låter som ett helt ok bud. Mvh |
|
|
Ja, 238 låter helt ok, betalade 265 för min. Uttagen i november, 900 mil och lite mer utrustning, och jag hade begränsat utbud då den inte fick vara moms-smittad. Idag kostar "m-edition" ca 20.000:- istället för gratis som det var tidigare. |
|
|
Ta budet! Den blir definitivt inte mer värd av att du väntar. //Lövet |
|
| Tyvärr backade köparen ur och köpte en 120i istället. Tillbaka på ruta 1:) | |
| Annonsera på Blocket, då hittar garanterat fler din bil. | |
|
Självklart ligger annons ute på Blocket! Skall även passa på att uppdatera den med lite fler bilder i morgon. Verkar vara segt att sälja bil överhuvudtaget nu, semestertider? Stigande räntor? |
|
|
Japp det är verkligen rekordsegt nu.. får hoppas att de börjar släppa ngt efter sommaren, annars blir de riktigt jobbigt Jag har själv varit bortskämd med att bli av med mina bilar snabbt och enkelt, men nu har jag stått med denna Länk annonserad i snart 2 månader Jag tror jag sammanlagt har haft kanske 15 telefonsamtal + mail på den, 2 st och har tittat, men ngn affär har det inte blivit än. Nästa vecka blir de ny annons och prissänkning BMW CS #5139 |
|
|
J.L: Även jag har lyckats bli av med tidigare bilar snabbt och smidigt. Denna är dock mer svårsåld ändå är det, i mina ögon, inget överpris jag begär. Kanske är det så att det "gått inflation" i just 1-serie M-sport efter BMW-s kampanj? Behovet är helt enkelt mättat? Din 318d ser ju ruggigt fin ut, o priset ligger ju t.o.m under Bilpriser.se... svårt att se varför det inte går att blir av med den? |
|
|
Att JLs bil har blivit stående har nog egentligen inte med det annonserade priset att göra utan snarare med att det är en väldigt udda modell. Gamla 118d med 122hk sålde i stort sett ingenting i Sverige eftersom den inte var snålare än 320d och samtidigt inte kostade så värst mycket mindre. Att bilen dessutom saknar farthållare och har de, bland många ansett tråkiga, standarstolarna gör den nog inte mer lättsåld. Hade det varit en 320d med farthållare tror jag att den varit såld vid det här laget. //Lövet |
|
|
Försäljningen går fortsatt trögt, har "kastat med" 17" vinterdäck i priset nu också, men responsen är låg... Länk Tycker inte jag ligger fel i pris om man jämför med övriga objekt som är till salu. Är intresset för 1-serien så lågt? |
|
|
Den här ser ju snäppet vassare ut, förvisso 3-dörrars... Länk Men jag tycker du ligger bra i pris men tyvärr blev det aldrig några fler bilder? Min kompis var intresserad av din 120 ett tag men han köpte en annan pga. bilen ifråga hade fler bilder varför han kunde få en mer rättvis bild snabbare... |
|
|
Jag kan bara hålla med. fortsatt väldigt trögt... Jag tycker ändå jag har haft ett skapligt intresse för min 318d men ingen som kommit till skott än. Rent allmänt känns det som att de görs väldigt få begbilsaffärer nu, i synnerhet privat. De känns också som de bara blivit värre nu när "alla" vet hur lungt marknaden är, och ingen vågar köpa, och ingen vet vad "rätt" pris är... BMW CS #5139 |
|
|
Jag tror inte inte en affär står och hänger på hur många bilder det finns i annonsen, men visst, jag skall uppdatera annonsen med lite fler pics, så är det bara att hålla tummarna:) Har haft några riktigt seriösa spekulanter, men att verkligen köpa verkar vara ett stort steg att ta idag... |
|
| Den svarta tredörrars ska man nog syna lite nogare, tidigare ägare är IF Skadeförsäkring, följt av TT Fordonskadecenter Nyköping AB och därefter nuvarande privatperson. | |
|
Ett par reflektioner. Jag tror väldigt många 1-serie köpare idag väljer den nya miljöbilsklassade 118d, och får 10kkr av staten för besväret. OK, den har kanske inte samma klipp som 320d men 118d räcker gott för långpendlaren att köra om långtradare på E4. Att marknaden är död just nu är kanske en sanning med modifikation. Sålde igår en nyare bensindriven japanare i 120kkr klassen på blocket. Kan säga att det var min smidigaste försäljning hittills, den var såld dagen efter jag satte ut annonsen och jag hade 5 intresserade spekulanter med pengarna i handen som jag fick tacka nej till. Aug-Okt är annars månader då många börjar nytt jobb och plötsligt behöver en billig pendlarbil. 1-serie med diesel borde därför vara intressant. |
|
|
Varför betala nästan 250 KSEK för en två årsmodeller gammal bil? Kanske är den värd det men efterfrågan på annonserat pris är bevisligen obefintlig = för högt pris. Mkt bra synpunkt ang aug/sept och nya (lång-)pendlare. BTW, stiger efterfrågan på diesel lika mkt som tidigare? Och planerar staten öka skatten på diesel lika mkt som de gjorde 1 jan 2008 (+55 öre)? |
|
|
turbo4ever: Kan inte svara på varför man skall betala en viss summa för min bil, men jag vet liknande bilar som sålts för dom här pengarna... Byggde "min bil" på BMW-s hemsida, slutade på 347100:-, innan rabatt. Finns M-Sport Edition kvar? |
|
|
Bilen är nu såld. Priset kändes ok för både mig och köparen:) Så ny är man billös för tillfället... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.