|
|
|
|---|---|
|
Tänkta kolla hur M3an står sig imot en Alpina B6 E30? Vilken är roligast att köra? Själv tycker jag att M3an ser Otroligt hård och Grym ut med breddningen i jämförelse med Alpinan som jag tycker ser lite mesig ut. Vilken står sig Bäst i pris om några år? Mvh Christoffer //stoffe | |
| Alpina B6S har samma kaross som e30 m3. | |
|
M3:an är roligare att köra hårt med, bättre väghållning och råare och mer rejsig gång på motorn. Alpinan är också en go bil som går lite bekvämare och passar nog bättre på landsvägen. Stark motor över hela registret, gäller 3,5:an som är den enda B6:an jag kört. Helst vill man ju ha en B6S men det blir inte lätt att hitta en och man får vara beredd på att betala en bra slant. Både M3e30 och Alpina B6 är bilar som står sig mycket bra i värde och de senaste åren har de ökat i värde, speciellt fina i originalskick. Man får idag räkna med att priserna börjar på 120-130´ för skapliga originalbilar. Alpinan kan man säkert entusiastförsäkra, hur det är med de tidiga M3e30 som nu passerat 20-års gränsen vet jag inte. |
|
|
My Bad JonasJonas, jag växlade ihop c2 och b6an, men visst har dom samma kaross:D Och Vad är C2 för någon rolig maskin då? Går den att jämföra med någon av bilarna ovan? Mvh //stoffe |
|
|
Länk Då har man hittat en mkt fin B6 cab! Vill ha faktor! Och så har vi ett M3 lik Länk Och så klart en Snuskitg Sexig M3a gillar vingen:) Länk //stoffe |
|
| Finns även en C1. Skillnaden är väl att C1 och C2 har M20-maskiner, medans B6an har M30-spis? | |
|
Tror inte du blandat ihop nåt i först inlägget. En B6 eller en C1, C2 ser ut ungefär som en vanlig e30 med lite djupare front och en liten läpp på bakluckan, och Alpina-fälgar såklart. C2:an vet jag inte riktigt hur den är specad men jag tror den är på 2.7 liter och baserad på 323:an? Tycker nog du ska ha en B6 3.5 med 254hk. B6S däremot är baserad på M3e30 och ser ut som en M3e30 med Alpina-fälgar. |
|
|
Dessutom så finns det inga B6 3,5 cab ! bilen på mobile är en 325 cab som har fått lite Alpinadelar :( Hälsningar Ando Gunnarsson Alpina Club Schweden Länk |
|
|
Jag skulle lätt köpt en B6 3,5S e30 istället för en M3 e30 Billy aka Fantômas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.