AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
677

Installera Alpine 9887R i en bil me DSP (föredetta)

Bo
609
Bobba
Bmw 540IA-97
Tja

Beslutet är taget o grejerna är inhandlade.
Har idag en e39a med allt vad bmw´s skit innebär.
Deras stora system är DSP och steg osv är utslängt för länge sedan o bytta mot dls prylar,nu såtr jag dock o ska byta ut den fula 4:3 skärmen o märker att kontakrerna är inga std grejer precis utan en vit o en blå kontakt med små plutthål i "se bild" Länk
hur ska jag nu gå till väga för att få en enkel din spelare att lira ihop med dessa kontaker? ska även ha in rattstyrning till detta ihopaplocket.
till råga på allt så sitter antenn aset bak i skuffen,lär få dra en ny antenn fram till min nya spelare,men var ska jag dra den ifrån? (radio antenn)
Blir häst på detta ljudsystem för de går ju liksom inte bara byta ut komponenterna till något bättre,man måste byta ut allt!!
Cd spelaren i sig har 2 kontaker,1 till högtalarkablarna (behövs ej användas pga slutstegen går på lågnivån) men den andra som innehåller 4-5 kablar,tror de är gul,röd,svart,blå o sen ev någon till.
Röd=tänding?
Svart=Jord?
Blå=?
Gul=batteri? dvs konstant ström?

Frågan är var jag kopplar in mig i bilen,dvs bör jag ta nya ström ställen lr ska jag försöka lira in mig på dessa 2 fula kontakter som sitter där idag?
Kopplings schema någon?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.