AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.089

Värde på en 525i 1992

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Vad är ett rimligt pris på min bil:
Länk

Vet vad alla kommer säga om att man kan köpa en M5/Alpina för dom pengarna etc.etc.

Men ärligt vad bör den vara värd? Skissade lite på vad man får för alla delar och bara det landar på en 50 - 60 tusen

Min bil
Länk
Om du tror du får 50-60k för delarna ska du nog sälja den i delar. Jag tror du får långt ifrån vad du begär för bilen. Även om den ser väldigt snygg och prydlig ut.
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Jo men det är tidskrävande att plocka ner en bil i delar och sen sälja och skicka alla delar...

Min bil
Länk
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Men jisses då...en e34:a med dom milen fast kanske inte i det skicket hittar man ju lätt för mellan 10-25000 kr dagligen. Dessutom importerad...
Hmmm...tror nog du får dras ganska länge med den om du tror du ska få dom pengarna tyvärr
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
I det här skicket och med alpina inredning finns ingenstans för 10 - 25 tkr.

Jag har inga problem att dras med den länge, jag tycker väldigt mycket om bilen, vill bara testa o se.

Min bil
Länk
Om du verkligen tror att du ska få de pengarna, gör du nog bäst i att behålla bilen. Visste, bilen ser väldigt fräsh och snygg ut men vad får du 60 tkr ifrån!? Sedan är det ju så att du aldrig kan räkna med att få ut det du betalat för de delar du köpt - jag hade nog gjort som ngn ovan föreslår; dvs. sälj vissa delar separat om du vill få ut mest av pengarna.

Tror du får svårt att få ut mer än 35 tkr för den bilen.
Argumentet "finns ingen annan bil med denna spec till detta pris" ser man ofta i värderingstrådar, och visst, det finns en poäng men tyvärr är det nog så att de flesta inte är beredda att betala en massa extra pengar för en ovanlig utrustningsdetalj eller en rolig ägarhistorik om bilen i övrigt är ganska normal.

Om man kan köpa en normal 525 med de bilen för 20´, är buffellädret och att den är blank värt 40´? För en E34 entusiat? Kanske, men de flesta sådana(och så extremt många finns det faktiskt inte ...) vill nog ha en M5 eller 540 i orginalskick. Vill man ha en snygg och flashig bil (för snygg är den) kanske man hellre lägger pengarna på en E39, och får en nyare bil med färre bil för samma pengar, eller så spar man 20´och köper en hyfsad E38.

Det räcker inte med att bilen är fin, det måste finnas köpare också...
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Jo det är klart, jag skulle aldrig betala 60 tusen för 525 från 92 jag heller.

tvesolva: jag vet mycket väl att jag inte kan få ut det jag betalat för delar om jag säljer delarna. Men jag har under dom senaste ca 2 åren sålt ca 6 - 7 E34/E32 i delar och vet ungefär vad man får för delarna. Det är bara tråkigt att plocka ner en fräsch fullt fungerande bil i delar :)

Min bil
Länk
Kan hålla med dig om att det är synd att plocka ner den i delar då den är så pass fin som den är men jag tror det är det enda sättet om du vill få ut så mkt som möjligt... =(
den finaste e34:an jag sett på länge..!....för högt pris,men mkt fin bil.mvh
jo
237
jonesono
120i LCI M-sport - 07
Om din 525 -92:a med 27000 mil på mätaren (och massa lull-lull + riktigt bra skick) är värd 60'... vad skulle då min M-testade 520 -96:a med 18000 mil (utan lull-lull men i mkt bra skick) vara värd? :)
Varken 60 eller 40'! Det kryper nedåt...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.