AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.671

[E91] Knarrande inredning en garantisak?

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Det är något som knarrar baktill på min bil när kör över ojämnheter med bilen. Det är ganska svagt, så man hör det bara när stereon är frånslagen men jag tycker ändå att det är något som inte hör hemma i en så pass ny BMW.

Är det någon som har varit med om något liknande?
Har BMW tagit det på nybilsgarantin?

__
Min bil:
Länk
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag har ett liknande problem. När jag kör relativt sakta över ojämnheter kommer det knarrande, gnekande ljud från baksätet. När det fällbara ryggstödet är nedfällt och tung last ligger på det uppstår inte ljudet. Efter flera besök på verkstaden har man kommit fram till att det troligen är fel på bussningarna som det fällbara ryggstödet är fäst i. Det är tydligen ett fel som finns registrerat centralt hos BMW. Jag skall få mina bussningar bytta efter semestern. Hoppas det hjälper.
ch
3
chall
320i Touring M-sport -06
Jag har också problem med knarrande inredning. För mig gäller detta dock instrumentpanelen när jag kör på grövre asfalt. Enligt verkstan så beror detta på de RFT däcken som bilen är utrustad med.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag är ganska övertygad om att det för min del är de paneler som sitter på den övre delen av ryggstödet i baksätet, den plastdetalj som sitter runt bältet så att säga. Den knarrar även när man trycker på den för hand. Är det samma sak på era bilar?

__
Min bil:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.