|
|
|
|---|---|
|
Min 730 känns lite för mjuk och det räcker med mycket långsamma kurvor för att bilen ska kränga så det känns för mycket. Funderar på en H&R sänksats 35mm fam och 15mm bak, visst är dessa fjädrar även lite hårdare? vill inte förstöra komforten i bilen men orkar inte riktigt med tröttheten i dagsläget. En annan sak jag upptäckt är i kvitton från tidigare, vänster bakfjäder är utbytt och bilen "lutar" och är garanterat ca 2 cm lägre över det hjulet. Därför känns det bra att fräscha upp bilen med nya lite hårdare framförallt lika långa fjädrar, men vad säger ni som har sänksatser på era bilar? Har ni några tips? mvh | |
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Jag sänkte min E32 fram men det ångrar jag. Inte alls lika kul att köra den längre. Om nåt år ska jag byta alla stötdämpare samt fjädrar så därför har jag kvar det, men annars är ju 7serien till för att färdas bekvämt i. Det är ingen sportbil. Kan man förresten sänka en 7serie som har EDC? |
| Är inne på samma linje som dej. detta har försökts diskuteras här förut och det är svårt att få någon feedvack, verkar inte vara många som har jort det. | |
|
Visst är det svårt att både behålla och äta kakan men sänker man inte TOK mycket uplever jag det som väldigt lugnt. Personligen tyckte jag själv E38 var alldeles för mjuk o tråkig. Ingen annons men kontakta mig via powerpost, tror jag har något som passar dig bra. Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
jag köpte min sänkt, det gör ganska mycket för utseendet faktiskt, den ser mycket finare ut tycker jag! dock kan jag inte påstå att det är någon kurvkramare för det, den ligger bra på vägen men det är ingen M3a direkt, och det är inte det bilen är menad för heller... Komforten är mycket bra tycker jag, breda och låga däck påverkar komforten mycket mer än en liten sänkning. Se dock för guds skull till att sänka den smakfullt, inte mycket bara lite... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.