|
|
|
|---|---|
|
Har köpt en E61 i dagarna.. (-05:a) Jag blir inte klok på hur långt bak nackstöden sitter på sportstolarna!? Får ont i nacken vid långkörningar då man inte har nåt stöd för huvudet. Har sett att i -08:ornas e61 så är nackstöden förändrade (går att skjuta ut närmare huvudet). Går det att byta ut mina mot de nya, för de borde väl passa rakt av? Har el-sportsolar i skinn.. Vad kan det tänkas kosta? | |
|
Kostar 1900:- styck på Molin Bil i Sundsvall kostar väl samma på andra ställen. Mvh DANIEL |
|
|
Tackar! Ja då är det nog värt det ändå.. att slippa behöva ha nackkudde när man kör.. :D Ska höra med min handlare här uppe och höra vad priset kan hamna på, kanske kan bli dyrare med tanke på att det är individualskinn? |
|
|
hmmm, är det lika illa på sportstolarna...jag har ju standardstolar (E60) med samma problem, funderar också på om det går att byta nackstödet, har också problem på långkörning... |
|
| har sportstolar i min med, men mina går att vika i mitten så nackstöden kommer fram....har el stolar, men det är väl samma...eller... | |
| mici: Mina går också att vika, har också elstolar. Men det räcker inte =/ vill ha fram dem ännu längre. Ska höra på bmw när jag har vägarna förbi vad det kommer att kosta att byta ut dem. | |
| Icket: skriv gärna här när du kollat på bmw, kan vara intressant att veta vad det kostar... | |
|
Hej, strax före semestern frågade jag på BMW i Mölndal. Svaret jag fick var att de nya stöden inte passade på den gamla sportstolen, de hade testat. Verkade helt osannolikt men jag kunde inte testa själv. Kanske en medveten inkompabilitet map whiplashskyddet som borde vara en kombination av stol och stöd. /M Min bil: Länk |
|
|
Har också varit inne på att byta nackstöd. Jag har också sportstolar (06:a) och då jag hadde en 08:a hyrbil med dom nya försökte jag prova om dom passade men fick inte loss stödet från hyrbilen. Kille på mabi hämtade måttband och måtten är dom samma dok så kom vi aldrig i hamn med testest. Så om någon vet eller har provat får ni gärna skriva det här :) Mvh Alex |
|
|
Som tegel är inne på - det kan ha att göra med att de nya nackskydden är "anti-whiplash". Men det är värt att gräva djupare i denna fråga! ---- BMW CS #6212 |
|
|
Nippur antiwhiplashkudde finns att köpa på mekonomen. kostar 600 spänn. Länk Har bara kört några meter än så länge, men det var stor skillnad i komfort med dom. Lite lustigt, om jag sitter i baksätet upplever jag inte att kudden behövs. |
|
| Har också funderat på att köpa mig en sån där kudde, men man blir ju van den dåliga sittställningen också...hahaha | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.