|
|
|
|---|---|
| Har hört att något om att dörrarna ändrades vid detta skede, vad är det exakt som skiljer? är det möjligt att plocka över dörrar från en 91 till en 92 eller är det helkört? | |
Jesper von Wowern |
Det kan ju vara inre skillnader som krockbalkar och så. I min 95:a sitter tjocka rör längsgående. /Jesper von Wowern |
| Har för mig de bytte till en annan typ av centrallåsmotor runt -91. Enda skillnaden däremellan som jag vet. Däremot så är det väl inget som gör ett byte svårare, förutsätter att de elektriskt funkar på samma sätt. | |
|
Det som skiljer är låsmekanismen. Det gör att man inte kan ta dörrar från en bil tillverkad före 9/91 och sätta på en bil tillverkad efter 9/91. Såvida man inte modifierar och håller på. Angående krockbalkarna så kom det på 95orna..Men att ta en dörr från en 95-års E34 och montera på en 92 - 94 går alldeles utmärkt. Min bil Länk |
|
| Okej, då vet jag hur läget är, tack för infon. Hade tänkt å köpa en reservdelsbil som var en 91 och plocka en dörr etc till min 92:a men de låter jag bli nu.. | |
| Beror väl på när under -91 de är tillverkade. Går att undersöka, om du tar loss dörrsidan så, på de innan -91 så har låsmotorn en gummidamask(som brukar gå sönder) och är väldigt avlånga , efter -91 är motorerna mer fyrkantiga och vad jag sett saknar gummidamask. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.