AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.133

Bmw 318ti cpt som första bil?

Sida 2 av 2
Opel vectra av alla bilar!? Varför stirra dig blint på 318 ti, 316 tuffar på rätt bra den också... Men jag antar att det är päronens värderingar som väger tyngre i det här fallet...

Annars verkar den här vara riktigt fräsch;

Länk
Eller en M-sport... Förvisso gått rätt långt men det behöver naturligtvis inte vara ngt hinder för köp förutsatt att bilen är välservad etc...

Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hej du Sveriges framtid!

Du har helt rätt i karosstypen.

Beträffande motor så vet bara du vad som passar dig.

Däremot dagens sanning är.

1. Säkerhet bakom ratten det är en känsla man får med tiden. Antispinn är på ett sätt en falsk trygghet om man inte fått förmånen att köra en bil först med rätt drivning och bra däck. Dvs motor på lämpligt ställe och drivning på bakhjulen. Drivning fram och styrning fram är falsk säkerhet det med samt dubbelt slitage på axlar, leder och liknande.

2. BMW är ett av de 3 märken som bygger verklig föraroptimerad körkänsla från fabrik. Tusentals ing. gör inget annat än att göra högsta cheferna nöjda med sina nya tjänstebilar.

3. Svensksålt är att föredra många gånger medans ägarhistoriken är minst lika viktig.

4. Ha aldrig bråttom när du skall köpa en bra bil.

5. Lyssna inte på någon annan än din inre känsla och erfarenhet.

6. B locket AB där kan vem som helst annonsera. Min erfarenhet är att de fina bilarna finns på Autopower, bmwcs.com, bland Dagens Nyheters tryckta tidnignsdel(privatannonser) samt hos enstaka bilhandlare och verkstadsägare med gott rykte.

7. Att av alla annonser som finns på ovannämnda ställen så kan du ju gissa hur många som är till salu och hur många som körs av ägare och besökare här:)

8. Denna dök upp. Varför känns den helt okej att rekommendera? Verkar vara i gott originalskick helt enkelt efter man studerat begagnat och modellguiden kändes det rätt. Länk

Vad som är helrätt för dig vet bara du.

Ett varmt grattis till din nya BMW, när du nu köper den har jag ingen aning om.

Mvh
Asken
Som publicerar sitt sista inlägg på forumet i och med detta. Bock och tack!:)
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
som tidigare nämnts tycker också jag att du bör leta tills du hittar en du blir nöjd men det kan ta ett tag men det är värt det i slutändan.

rådet att bilen ska ha haft samma ägare så länge som möjligt är också viktigt.

skicket och känslan är såklart också viktig. det är bara du som vet vad du vill ha och behöver.

antispinn är bra att ha men ska inte överskattas. tipset med eller utan antispinn är att ut och sladda på en öppen asfaltsyta när snön har kommit så du kan bilen och reflexerna även om det är samma princip med alla bakhjulsdrivna bilar så beter de sig lite olika beroende på hjulbasens längd o.s.v.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.