|
|
|
|---|---|
Hjelm |
Är det dumt att över huvud taget fundera på att Chippa bilen enbart för att få ner soppa förbrukningen ?? |
|
hej! om du kör normalt så ska den ju dra mindre soppa. men det är väl inte nåt nämnvärt. så att chippa bara för att få ner förbrukningen är nog ganska onödigt och det blir väl inte nåt mer i hästväg heller mvh mange |
|
|
Chippade min förra bil. En 328 e46. Den drog då ca. 1 dl/mil mindre. 1 mil = 0.1l = 1 kr. Mitt chipkostade 3500 vilket gör att jag tjänade in det på 3500 mil. Det är inte säkert att man får så mycket lägre förbrukning så enbart för bensinförbrukningen är det inte värt det.. Men man får ju fler fördelar såsom mjukare gång osv. |
|
|
De flesta chips är ju programmerade för att ge högre effekt och bättre prestanda. Man skulle ju lika gärna kunna programmera chipet för att ge lägre förbrukning. Vet inte om det finns någon chipstillverkare med denna inriktning, i värsta fall får du låta tillverka ett eget. Jeppe |
|
|
Till Volvo finns det faktiskt ett chip till för enbart förbrukningen. 940 lätttryckaren drar tydligen en del :) Mvh Ingo E39 med blankpolerade 19". |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.