|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har ryckig gång på min 750 E32. Jag har kollat lite trådar här på AP och de som påminner mest om den ryckiga gången på min bil är de som beskriver problem med insugsmembran. När ligger på jämn gas i landsvägsfart känns små ryck i hela bilen, gasar jag lite, exempelvis vid en uppförsbacke blir rycken kraftigare. Ett annat fenomen är att när jag släpper gasen så känner man att motorn ändå vill dra lite, liknande ojämn tomgång. Är det troligt att det är membranen som orsakar problemen som beskrivs ovan? Var är dessa membran placerade på en M70? Jag har Benteys service manual till E32, men inte lyckats hitta en beskrivning av detta, någon som vet vad insugsmembran heter på engelska? Jag ska byta ventilkåpspackningar och då är det kanske ide att byta insugsmembran samtidigt. Livet börjar efter 200 | |
|
Jag tror att jag lyckades pricka ganska mycket fel i mina frågor i denna tråd. Anledningen till att jag inte hittade något om insugsmembran på M70 verkar vara att tolvan saknar detta membran som heter "crankcase breather valve" på engelska. Rätta mig om jag har fel, men jag fattar det som att membranet är en oljeavskiljare till vevhusventilationen. Men inte desto mindre så har jag två läckande ventilkåpspackningar och detta brukar generellt ha sin grund i problem med vevhusventilationen. Någon som känner igen problmet på M70 och som kan bekräfta min teori att läckande ventilkåpspackningar (tydligen vanligt på M70) har med vevhusventilationen att göra Livet börjar efter 200 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.