AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.415

Enda i sverige? E38

Jag skulle vilja veta om det finns någon likadan E38 i sverige som jag har.

Länk

Någon som vet något?

Mvh Emil
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
En exakt likadan, förmodligen samma, brukade stå parkerad utanför min balkong i Karlstad, alltid lika gött att höra när han drog iväg.

Det är med största sannolikhet samma, köpte den nämligen i Karlstad för ca 2 år sedan =)

// Emil
Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
Jag var nära att köpa en på Kvarndammens auktioner i Göteborg. Det var en solidröd 750 ~95-96 om jag minns rätt. Röda fälgar och tvåfärgad rödsvart inredning...

Jag tyckte den var hur skön som helst men skicket var dåligt och priset blev för högt. Vet att det var någon mer som brukar härja här på Autopower som var spekulant på den.

Har aldrig sett den mer efter det, tror den gick i Varberg eller Kungsbacka fram till försäljningen där. Kanske J.L vet mer...?
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Ja den röda Schnitzer-750-95 minns jag, väldigt läcker bil. Ja den rullade i Varbergstrakten tidigare, ägdes av företaget Väglotsen i Väster eller liknande, företaget verkar dock inte existera längre, såldes sen på Kvd (i samband med konkurs kanske?)
Som sagt väldigt läcker bil, minns den som nyimporterad där den stod med tyska exportskyltar i närheten där jag bor, måste varit sensommaren 2000.
Tyvärr har jag ingen aning om vart den finns nu

BMW CS #5139
Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
Ja, jag hade för mig att vi hade diskuterat den....

Mmmmm, den i nyskick det hade varit något!

Har för mig att killen som ropade in den bodde upp mot Stockholmstrakterna eller där omkring?
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Den röda 750n omnämns bla. i denna tråd Länk tror det har funnits fler trådar om den bland annat när den såldes på Kvd, men hittar inte de nu.
Jag känner inte till vart den tog vägen eller hur skicket är idag, vet dock att reg numret började på R, fast oftast hade en personlig skylt "LOTS1"

BMW CS #5139
Finns en klarblåmetallic 750 med samma paket och fälgar också, ser man till salu ibland. Rullar i Småland om jag minns rätt.
ok, men ingen som har sett en svart?

// Emil
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.