|
|
|
|---|---|
|
Ska ner en runda i Tyskland och undrar om det är någon som har hyffsad koll på vad bensinen kostar i Danmark och Tyskland? De senaste åren så har det ju alltid varit bättre att lämna Sverige med full tank, men med den senaste tidens uppgångar här hemma kanske det är bättre att tanka upp i DK eller DE. ___ //Ulf | |
|
Ett par snabba länkar kanske kan hjälpa?! Danmark: Länk Tyskland: Länk Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
|
Tack för det, verkar som både DK och DE ligger något högre än hemma dock inte lika mycket som förra sommaren. ___ //Ulf |
|
|
Danmark är ett skit land med allt när det gäller bilar, det är en bra regel att komma ihåg ! :-) Trevlig resa! BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Var i Tyskland för ca en månad sen. Då var deras 98oktan bensin ca 30-40öre dyrare en i Sverige. Dyraste jag tankade var dock 15,40 för super-oktan bensin på Arl elller vad de heter. Danmark var ca 20-30öre dyrare. |
|
|
"Danmark är ett skit land...osv" Hahahaha, det var ju min humor det! Ska absolut ha det i åtanke till nästa sommar när det bär av neröver. Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
|
kaptenlöjtnant: Inte på alla punkter, men på bil-områret är det värdelöst :) Hälsningar från ett soligt Köpenhamn ;-) BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
| Jag var på södra Jylland 8/7. Tankade på Q8 i Billubnd för DKK 10,72 inklusive "Priskrigsrabat". Tankade även i Tyskland efter det, men där var priset över €1,50 så vitt jag minns. | |
| Ulf: Se bara till att du undviker Danskens lågoktaniga häxbryggd (92-oktan) som på flera mackar står överst med lägst pris på prisskyltarna. Har erfarenhet att tappa detta i en stackars Saab 9-3 Aero. | |
|
92-93 oktan finns i flera länder, inte bara Danmark. Inga problem med t.ex BMW eller andra nyare bilar med adaptiv motorstyrning. Om SAAB Aero hanterar 92 oktan vet jag inte, kanske det är problem i dessa men rent tekniskt är det ingen fel på soppan. Danskarna har länge lyckats hålla en hög skattenivå på bilar och deras tillbehör (180%) och det är ju förstås inget trevligt för de stackars danskarna men i övrigt tycker jag inte man kan kalla det för ett skitland. FP |
|
|
Kristoffer: men svenskfylld tank så lär Danmark avverkas utan tankpauser ;) ___ //Ulf |
|
|
Visste Ni om att på många mackar med 92-oktan är det faktisk 95-oktan :-) Folke: Du har rätt Danmark är fint, men inte på bilområdet. Hälsningar från en dansk i Danmark ;-) BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Priserna i Danmark och Tyskland stämde rätt bra och var således några 10-öringar dyrare än hemma. Tankade fullt i Malmö och behövde sedan inte tanka förrän i de tyska alperna...Är 530'n så snål kanske vissa undrar? Nej, knappast men med hjälp av biltåg mellan Hamburg och München blev det så. Vi körde också en kort runda genom Österrike och Schweiz och där var bensinen 2 respektive 3 kronor billigare än i Tyskland. Självklart lyckades jag fylla tanken två mil från den österikiska gränsen. Tog för givet att bensinen skulle vara dyrare i Österrike då bilpriserna och miljömedvetenheten är högre där men det blev bara en lång näsa... ___ //Ulf |
|
|
Skulle vara en prima funktion på kartprogrammen om man kunde få lite "hintar" på bensinpriser, europa skulle räcka. Nu kanske inte dom svenska sidorna uppdaterar sig så dom blir yra direkt men för t.ex earth.google eller maps.google kanske det fungerar om dom vill skinna oljebolagen på någon extra dollar... Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.