AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.108

Var köper man utbytes kylare till E32?

na
287
nalle66
Bmw 740(e38) årsm 1995.
Bmw 735(e32) årsm 1991.
Har en bmw 735-91.Den går bra men vid låg fart i stan,rödlysen osv så stiger tempen ända till röda fältet och det varnar i displayen,händer ganska ofta vid lågfart i stan.kollar på kylaren och då småpyser det på olika ställen på kylaren samt att det är en vit massa som sipprat ur vid några flänsar.Är det kylaren som är kass?Är det det som gör att den går i kok pga dålig cirkulation?Var köper man en utbyteskylare och vilket pris??
Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
Den kan ju vara igensatt (tät) men det problem du beskriver låter som om det är din viscokoppling som har gett upp.

Du kan prova när bilen är varm att med tex en hoprullad tidning stanna fläkten, det ska inte gå...
na
287
nalle66
Bmw 740(e38) årsm 1995.
Bmw 735(e32) årsm 1991.
ok,ska kolla det ang tidiningen.men har bytt viscokopplingen,den förra stod still hela tiden,men denna snurrar,ska kolla upp det så återkommer jag.
alain
När motor blir varmt, kolla om fläkten starta och inte är lika lös som när motor är kallt.
Som säger Iwarsson, jag också misstänker att viscokopling har gett upp och ifal att det är det, den är inte så svårt att bytta.
Lycka till.
MVH ((Alain))

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk
na
287
nalle66
Bmw 740(e38) årsm 1995.
Bmw 735(e32) årsm 1991.
Ok,tack för tipset,ska kolla under dagen,så återkommer jag.misstänker att det kan vara kylaren då det småpyser på vissa ställen när bilen går till nästan kok.och att det är en vit massa som runnit på 2 ställen på kylaren ur några flänsar.men som sagt.jag återkommer.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.