|
|
|
|---|---|
|
Hej har ingen gnista på min 535a men jag har stöm till tändspolen. på min m30b35 med motronic sprut (tändning) får jag ingen gnista. det första jag provade va att jorda fördelaren för den kabel jag trodde va jord funkade inte. men det gjorde ingen skillnad. sen tog jag loss rotorn för att kolla om det va en fördelare men jag hitta ingen . men jag tror har lite aningar att det kan vara den där (triggern) hallgivaren på 60-2 hjulet mä att göra för den är bortkopplad nu när jag har ny kabelhärva. Men vafasen tar den där (jordkaben vägen) minus kaben vägen. förpå tändspolen står det (15+) på en kontakten som är tändnings ström och den funkar som den ska. med på andra kontakten på motsvarande sida sitter en (-) minus men det fan ingen jorde de. har instalerat ms2,2 (bränsle ändast) men det borde inte göra någon skilland när jag bara kör bränsle med den. mvh Victor I bland känns det som om ett öppet luftfilter känns väl lite överkursl. vad är det för fel på hönsnät håller ju borta kaniner, svanar och Fordar och annan skit som kan fastna | |
|
(-) på tändspolen ska ha puls från fördelaren (gamla bilar) eller databoxen (nyare bilar). Den ska alltså ha pulssignal från ditt MS. Annars går den inte, som du märkt... Signalen triggar spolen att skicka gnista till fördelaren som (förhoppningsvis) fördelar gnistan till rätt tändstift. Vi snackar alltså 3 signaler per motorvarv (om jag har vaknat än...). Lycka till! --------------- Going sideways. |
|
|
Varvräknaren ska ha samma signal förresten. --------------- Going sideways. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.