|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har precis införskaffat mig ett par feta 19" med 265 sulor till min Z och när jag tog av mina ett år gamla 18" däck blev jag nästan rädd. ..för att inte säga illamående när jag tänker på att köpa nya 265;or varje år. Har sökt runt här på forumet ang. inställningar men inte hittat någon faktisk, enkel lösning. Allt verkar ju vara gjort enbart för dom som är svetskunniga verkstadsmeckare. Dessa tankar jag har nu är väldigt flummiga och berör tre modeller (därav min dubbelpost) Om jag fattat allt rätt så är Z3;an ett hopkok av E30 och E36, byggd på samma platta som E36 Compact? Alla ni som äger en E30 verkar få problem när ni sänker bilen? Även E36;orna verkar ha de svårt då.. men.. Jag har aldrig hört något om sänkta Compacter/problem.. Är det månde så att compakten har samma bakaxelupphängning som E36? Skulle ju vara väldigt enkelt (i sammanhanget iaf) att flytta över isf? ..eller? Berätta gärna hur du löst ditt problem. Mitt däck-konto skulle må mycke bättre.. "Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!" | |
| anledningen till att e30 ägare får problem vid sänkning beror på att den inte går ställa i bakvagnen. Mvh Eddie | |
|
Compakt har samma typ av bakvagn som E30 och Z3. Och de har samma problem, det finns däremot inte lika många och inte lika många som sänkt dem så de kanske inte hörs lika mycket. På E30 bygger man om länkarmsinfästningarna för att kunna justera. Kolla här: Länk |
|
|
Tack! Har skickat iväg ett mail till samuel nu. "Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.