AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
761

Kommer inte in i bagageluckan..

St
8
Strych
BMW E39 M5 -99
BMW E90 320D -08
Hade ett smärre problem men min navi som slocknade efter att jag hade varit och pillat på sladdarna till slutsteget och cdväxlaren.
Min idè var att ta loss sladdarna från batteriet och låta dem vara av ett tag, och sedan sätta dit dem igen. Men nu smart som jag var, slog jag igen bagageluckan pga att det började regna. Och nu kommer jag inte in i bagageluckan på bilen, varken via låset där bak eller genom att koppla ström på pluspolen där framme.
Hur löser jag det här problemet?
Bilen i fråga är en BMW E39 M5 -99
Vo
271
VoidMain
Mazda6 2.5 Sport -10
Kopplade du bara på pluspolen med ett nytt batteri eller hur gjorde du?

Det måste ju bli en sluten krets för att bilen ska få ström. Rent logist så måste det ju fungera om du tar ett annat batteri, alt. en billaddare kanske, och kopplar plus på pluspolen där fram och minus till karossen? Då blir det ju presis som om batteriet där bak är inkopplat.

Är du säker på att det fanns ström i batteriet som du kopplade på pluspolen där fram? Måste nog vara ganska bra fart i batteriet för att orka låsa upp låset... Det räcker nog inte med en vanlig 12 volts transformator om det var det du kopplade på.

Bara lite funderingar och ideer =)

---------------------------------------------
Med BMW'n tar jag alltid en omväg =)
En vän med en Volvo XC90 hade den elektriska kylboxen inkopplad under natten och kunde sen inte låsa upp annat än förardörren, som tydligen är enda dörren med nyckellåsning. Batteriet sitter visst bak och bagageluckan gick inte att öppna utan ström... Han har någon driftsavbrottsförsäkring/garanti så en bärgare fick komma och skicka på lite ström i motorrummet så att det gick att starta bilen och få laddning på batteriet.

/Udo Dirkelsniff
St
8
Strych
BMW E39 M5 -99
BMW E90 320D -08
Testade med både en stor batteriladdare och med hjälp av en annan bil.
Lyckades dock finna en lösning till sist ;D Smörjde och använde våld på låset där bak, och slutligen fick jag upp låset med nyckeln där bak.
Vo
271
VoidMain
Mazda6 2.5 Sport -10
hehe Ok.. Lite våld löser ju det mesta bevisligen!

---------------------------------------------
Med BMW'n tar jag alltid en omväg =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.