AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.269

Vågar man köpa bromsskivor och belägg på ebay?

Th
441
The Stig
Mazda CX-5 -16
Är det stor kvalitetsskillnad på original/mekonomens eller nån noname tjomme på ebay? Jag behöver nya skivor och belägg fram på min kärra och här finns ett helt paket med allt för under 1000kr inkl frakt hem! Det är mindre än en enda bromsskiva på BMW eller mekonomen!

Vågar man chansa på att det är OK kvalitet? Jag kör som en gubbe så jag behöver definitivt inga racingdetlajer för bromsarna utan helt vanliga vanilla-grejjer.

Länk
Jag har köpt en hel från Ebay till min VW, allt från bromsskivor till vevaxellägesgivare...Gällande bromsskivorna så köptes dessa från "Bandel". Är hittills mycket nöjd med köpen, dock så skulle det aldrig falla mig in att köpa något annat än originaldelar till min M. Om 728:an är din "slit & släng bil" så skulle jag inte tveka, om det däremot är din ögonsten så bör du kosta på den rediga delar...
Th
441
The Stig
Mazda CX-5 -16
Det är min enda bil så det är den jag har när jag åker till ica och handlar mat, åker på långresor och till jobbet med. Slit & släng är väl närmast till hands, men detta är den första bil jag ägt som jag verkligen bryr mig om och pysslar om hela tiden.

Nåja, våga och vinn! Jag har beställt kittet nu och hoppas att det blir en vinnare.
Skulle du köpa bromsar på Biltema till bilen?
Th
441
The Stig
Mazda CX-5 -16
Jag hade nog kunnat tänka mig att köpa bromsar på Biltema ifall de hade haft till min bil. De är nog inte sämre än original, isåfall hade det ju varit ett himla liv om att folk råkat illa ut p.g.a. att de haft dåliga Biltemabromsar. Det enda jag kan tänka mig är att de slits snabbare möjligtvis och behöver bytas oftare.
da
527
dallev79
525iM Touring -01
Gammal tråd detta. Men vill veta hur det gick med de billiga NoName skivorna från ebay.
Gemini__
Detta företag rekommenderas:
Länk

Prylarna kommer härifrån (Autego):
Länk

Mvh:
Thomas
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Jag köpte på Ebay.de till en av mina bilar, med frakten blev det lite under Biltemas pris för samma delar.

Men det var inget "no name skräp" från Ebay, utan när jag packade upp kartongen visade det sig att det var Mintex bromsbelägg och bromsskivor som var Made-in-Germany och dessutom galvade!
Handlade mitt här: Länk

______

Th
441
The Stig
Mazda CX-5 -16
Jag köpte skivor och belägg från någon ebayleverantör i Tyskland och fick skivor från Autego. De har funkat väldigt bra sen jag monterade dem och kört ca 1000 mil. Det enda man kan klaga på är att bromsarna skriker lite ibland och det är väl inte 100% premium direkt.
pr
259
protos
E60 520I-04
Det är bra mycket billigare i tyskland trots valuta kursen.
Ex.köpte avgas till en Audi A4 2.6 för 1800kr nytt kostar 3400kr i sverige.
köpte en servopump beg felfri. till samma audi för 250kr +frakt.
Lär ju finnas massor av fina delar nu när tyskarna skrotar nästan ny bilar extra skrotningspremien på 27000kr
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Har också köpt precis från Autoteile. Framskivor + klotsar för 1.150:- inkl. frakt. Mekonomen etc tar ca 3.200:- och BMW har jag inte ens frågat :/ och Biltema ska ha ca 900:- men då får man zimmermann skivor + mintexklotsar...

M V H
Stephan

Lite OT: Jag har köpt original navigator till en audi a4 b7 för 5000:- från ebay. Köpt original stereo till en caddy-06a för 1000:- från ebay. Köpt massa andra grejor också har gjort minst 200 köp sammanlagt från ebay.
Gemini__
Kan väl krypa till korset och nämna att man, när det gäller bromsutrustning, verkligen får vad man betalar för. Ovan nämnda företag tillhandahåller skivor och belägg från Autego, vilket visade sig i mitt fall vara rena skiten.

Skivorna levererades nästintill färdigslagna/skeva och klara. Trots att montering och inkörning utfördes efter sedvanliga rutiner, dröjde det inte länge förrän skivorna bevisade att de inte inte ens uppfyllde lägstanivån vad gäller kvalité (de var skeva helt enkelt). Därtill skrek/gnisslade det rejält vid inbromsning. Spitzen technik - eller hur.

Dumsnål som man var så får man väl se första köpet som läropengar.

Nu blir det Zimmermannskivor + ATE-belägg ist.

Mvh:
Thomas
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Ska klargöra att där jag köpte ifrån var det alltså zimmermanskivor och mintexbelägg.

M V H
Stephan

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.