|
|
|
|---|---|
|
Servade bilen själv förra veckan och skulle bara åka till en firma för återställning sv serviceindikatorn. Detta gick inte, först provade han med den stora utrustningen från Bosch utan resultat. Därefter tog han fram en serviceåterställare av enklare modell, kopplade in den med även denna ville inte återställa indikatorn. Lampan på instrumentet(det enklare) blinkade bara till en tiondels sekund och ska enligt reparatören lysa en längre tid. Vad kan felet vara? Har även problem med airbaglampan. Har sökt i forumet men inte riktigt hittat något som passar. Lampan gick inte att återställa den heller, Boschsystemet sa att det var felaktigt motstånd i airbagsystem 1. Jag tolkade det som att det kommer från någon av stolarna. Antar att det är nätet/sensorn i stolen som är trasigt, finns det nått sätt att lura detta? tack p åförhand/Markus | |
|
Behövs inga avancerade apparater för att nolla serviceindikatorn , går bra med en spik om man vill ;) Bara att bygla mellan pin 7 och 19 i 10-15 sek med tändningen på så lyser dom gröna pluttarna igen , jag använde en testmejsel men det går bra med vad som helst. |
|
|
Det stämmer att det går att återställa med bygling osv. Problemet är att återställa selektivt, oilservice, inspection, klocksymbolen osv. Även detta går men då går det inte att generalisera "10-15 sek" osv. Enklast är att använda nån av de färdiga serviceåterställare som finns, alternativt en servicedator. Om bilen inte svarar på kommunikationen brukar man börja med en batterireset och därefter göra nytt försök. FP |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Rent handhavande fel av den som försökte :) det händer även mig när man glömt hur det stog i manualen så man får prova några ggr :) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Jag försökte först med carsoft men det fungerade inte , därav "nödlösningen". | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.