|
|
|
|---|---|
|
jag har bytat ut insuget på min 523 motor (M52) till insug från en 325 motor (m50) med bra resultat. nu tänkte jag bygga om elsystemet också, så jag får boxen från bosch. vet nån om det går och använda samma givare på motorn typ luftmassemätare och sånt. min tanke var att klippa kablen innan simens boxen och lödda över kablarna till en bosch handske. och på det viset få lite mer effekt. obs. har inte motorn i en bmw bil, utan i en super seven så större cylinder volym vill jag inte gå upp i. har även svarvat, fräst och håll borrat svänghjulet så mycket det bara går för att få motorn lite varv villigare. | |
| på nyare maskiner än 96 e det väl ews system så den boxen lär du nog inte få igång utan alla dess tillhörande ews delar...... | |
| jag kör bilen nu med simense box som är orginal en -97 på m52 motor och de är inga problem bara man här nyckel chippet o ringläsaren. men jag vill öka efekten från 170 hk till 192 hk. motorerna är samma förutom det är alu block på m52. sen är det lättare o laborera med bosch boxen senare om det ska justeras mer sen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.