|
|
|
|---|---|
|
Vad ska man satsa på för belägg om man ska prova på lite bakåka? Har orginal skivor... Mvh Jimmy | |
|
Skulle säga CSL skivor, belägg och klossar men jag tycker inte det håller måttet ändå. Beror på vad man jämför med. Jag jämför med Porsche. Ska man ha CSL skivor åker man på att byta oken också eftersom dessa skivor är större än original. |
|
| EBC Redstuff alt. yellowstuff borde väl funka? | |
|
Skippa EBC grejerna det är mest skit.. Titta åt Blå Pagid eller CarboPad av nått slag om du vill ha bra grejer.. |
|
|
Man behöver inte byta oken när man uppgraderar till CSL. Det som behövs är andra distanser Länk. Utan att ha kört med EBC, så är jag beredd att hålla med Houke om att EBC verkar vara skit. Iaf om man ser till vad som skrivs på olika forum... Pagid gula har jag kört med. Otroligt bra bett, men gnisslar och dammar en hel del. Nu kör jag med Carbotech XP8. Inte riktigt samma bett, dammar något mindre än pagid, snällare mot skivorna men gnisslar också en hel del. PFC är också ett belägg som många verkar gilla, men som jag persoligen inte har testat Carbotech och PFC säljs bl.a. av PEAN Sweden Pagid säljs av Forza, men kan tex tas hem av Mekonomen som har Forza som leverantör. Bromsvätska som tål höga temp. är även ett bra tips för banåka. Jag kör med Castrol blå. |
|
|
sorry, kan dock inte riktigt hålla med där med EBC yellowstuff, kan bekräfta ur min egen erfarenhet att dom funkar riktigt bra med CSL skivorna både av och på banan har kört dom i >500mil nu, väldig lite damm kräppar riktigt bra när dom fått i sig lite värme, sliter jämn och bra ett annat märke som jag skulle titta lite närmare är HAWK |
|
|
Måste byta skivorna till min M3:a, beläggen byter man självklart med. Peansweden har Stop tech skivor, ngn som vet nåt om dom? Ska ev beställa från US Länk Är det bara skräp eller? Verkar dock bara gå att välja slotted (slitsade) och ej hålborrade till M3:an. Beläggen som följer med är Axxis Deluxe Plus Brake Pads $699 för satsen i Us, Peansweden verkar ha semester så jag har inte fått nåt svar vad dom kostar i svedala. //Leffe |
|
|
Finns ngn som säljer skivor o belägg på blocket: Länk 2900 kr för 2 framskivor (vet ej fabrikat) Belägg 900 kr (Posi Quiet "semi metallic)? vet ej vad det är för kvalitet eller bett i dom? |
|
|
Leffe: Jag skulle ta det lungt innan jag tjacka nya skivor. Det är mkt pengar i bromsar, och risken är stor att man köper något "bling" Mitt råd är att ta kontakt med någon firma i Sverige som har gott ryckte när det gäller bromsar. Per Stacke ( Pean Sweden ) är vad jag kan rek. |
|
|
Rka Helt rätt, en hel del pengar. Varför jag funderade på stop tech är just för att peansweden säljer dessa:) Sen vet jag inte prisskillnaden mellan Us och sverige, varför Us är för att jag planerade att beställa lite mera prylar i samma veva:) Fick för övrigt svar från bromsmannen vad det är för skivor dom säljer: "Skivorna kommer från Länk Vi har bättre erfarenheter av dessa skivor än skivor från Brembo så kvaliten behöver ni inte oroa er över. //Leffe |
|
|
Jimpppa: Mitt råd är också att ta ett snack med Pean Sweden, då får du de bromsarna du behöver, varken dyrare eller värre grejer än nödvändigt. Oftast räcker det att byta till BRA värmetåliga belägg, samt BRA bromsvätska. BMWs originalskivor är tydligen ganska bra enligt många erfarna banrävar... mvh Conan |
|
|
Tack för alla svar Är det nån som vet vad PBR är för något? Keramiska belägg för $115 från ebay. Länk Mvh Jimmy |
|
|
Jag har bromsskivor (fram och bak) av märket Performance fricton inköpta hos Per Stacke (Pean Sweden). Kolla på Delar säljes här på Autopower under rubriken M3 E46 Bromsar. Leif |
|
| @Leif: varför sälja bara efter en bankörning? prova på? köpt BBK? | |
|
p-car: Bilen såldes och han som övertog bilen ville ha originaldelarna. Min erfarenhet är att PFC skivorna och PFC 01 beläggen är en väldigt bra kombination. På M3:an har jag bara provat original och PFC. |
|
|
jag tror också vad jag har hört ang PFC-skivorna ska vara ett av dom bästa valen, äkta flytande nav/rotor men smakar det så kostar det också lycka till med försäljningen! |
|
|
Jag skulle rekommendera dig att ta kontakt med Martin på FastOne.se i Göteborg. Mycket duktig på sin sak! Länk Mvh Johan |
|
|
Köpte pfc skivor i fram och pfc belägg i fram samt carbotech xp 8 belägg i bak + stålomspunna slangar från pean, Sådan sjuk skillnad på stopp nu så kan bara rekomendera den setupen även om det kostar en slant |
|
|
Det blev PFC Z (sport) belägg av Pean. Dom var inte så farligt dyra heller med stålombundnaslangar. Han sa att dom räckte gott och väl för hobbykörning 1-2ggr per år på bana. Mvh Jimmy |
|
|
För mig lutar det åt DBA 4000 skivor som peansweden säljer. Det tråkiga är dock att prisskillnaden är så jäkla stor mot US att det nog blir o beställa därifrån. DBA 4000 XS + PFC belägg (fram): Pris i svedala 4600 + 1200 = 5800kr DBA 4000 XS + Hawk belägg (fram och bak!!!): $688 = 4403 kr + 1700 i frakt = 6100 kr Som sagt lite skillnad, dock så åker man säkert på tull men det blir ändå många tusen billigare. PFC 2-delade framskivor tycker jag är lite för dyra om man enbart åker gata.... 8300 kr/par utan belägg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.